Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

hoss

Medlem
Jobbar på ekonomiavdelningen på ett av Sveriges större bryggerier. Har också jobbat på ABB. Har gjort ett fåtal resor i tjänsten, fått satsa på semesterresor istället. Resor är mitt stora intresse. Har ett IATA/UFTAA-diplom men har aldrig jobbat i branchen. Övriga intressen är mat/vin, fotboll (Sunderland) samt äldre amerikanska bilar. Har f n ett BAEC Silver efter att ha tröttnat ur totalt på ekonomiklass efter en olidlig flygning med LH till LAX 2009. Den värsta resan i mitt liv jämte en charter till Florida med Scanair 1990. Gillar BA för deras WT+, som är helt OK, men kan uppgraderas till CW för måttligt med poäng. F ö har mina resor mest gått till USA, har besökt 35 stater, men också Kenya, Zimbabwe, Indien, Nepal. Har också rest mycket med tåg i USA, Europa, Turkiet, Syrien, Afrika och Indien. Funderar nu på en höst/vinter-resa till Hongkong/Macau/Taiwan. Tips mottages!
 

bL0m

Medlem
Arbetar på en känd webshop.

Resor görs tillsammans med frun och det blir mellan 2-3 resor per år.

Anledningen att jag är medlem på BC är för att lära mig och ta del av erfarenheter och läsa spännande reportage.
 
Last edited:

Lukas2

Medlem
33 år, stockholm. Jobbar som skyddsvakt, dock inte på Arlanda eller Bromma. ;)

Noll resor i tjänsten... men försöker bli några semster resor om året. Har blivit mest flyg med BA, SAS, några resor med CX, när man varit borta i Asien. :)

Har endast provat BC, med BA... och även deras First engång, som var en trevlig upplevelse. Även ifall jag kände mig lite som en utböling, mot alla andra som verkade vara hur vana och sitta där framme. :p
Även kört BC med SAS intra-europa som är i mitt tycke en bra produkt.
Är EBB och Marco Polo green(?), och kommer aldrig komma högre än så... någonsin.
Måste bara inskaffa lite mer tid och pengar så jag kan resa lite mer... ;)
 
21 år gammal, följande jobb sen studenten.

Jag jobbar som säljare mot matbutiker, har hand om allt från kampanjer och koll på försäljningssiffror osv.
Jobbar cirka 55-60% bara då jag älskar att vara ledig och inte behöver jobba mer som det ser ut idag.
(Är aktiv inom "sportsbetting" och har varit sen jag var runt 14-15 år så det är också en anledning till att jag inte behöver jobba mer än det jag redan gör.)

Lönen är bra men det är ju trots allt alla som handlar i butiken som gör att jag får en bra lön då grundlönen bara är ok, sen provision på det hela då..

Vad jag skulle vilja jobba med? Ptja.. ett jobb där man får flyga i jobbet vore underbart.
Letar annars för fullt efter ett jobb som innebär 2 veckor jobb, sen ledigt 2 veckor, alternativt 4 veckor jobb, ledig 2 eller liknande.

Har för övrigt BECE körkort men om jag ser mig körandes lastbil i framtiden? Nja.. det tror jag inte även om det ofta är mycket bra lön.

Ja, det var väl vad jag sysslar med idag.
Hittils har jag inte rest så mycket Business Class men från och med nu blir det nog i princip bara Business med några få undantag.
Allt blir betalt ur egen ficka alltså.

Andreas
 

Traveller

Medlem
47 taggar, MD för dotterbolag till stort Fransk/Tyskt bolag inom IT / Säkerhet / Telecom. VP Sales C-N EMEA med cirka 120-150 flighter per år, mest Europa därför går semesterflygen till "så långt bort som möjligt" (Australien, NZ osv).
 

Porsan

Medlem
33 år och Sjökapten. Jobbar som Kapten/Offshore Installation Manager ombord på en rig nere i Brasilien för ett internationellt bolag inom offshoreindustrin som är världsledande inom sin nisch, i mitt kontrakt är det Business class som gäller vilket är väldigt skönt. Flyger en del i jobbet och hade ca 60 resor förra året, nu mest till Brasilien, flyger även en del till Aberdeen som är "offshore huvudstaden" i Europa.

Privat blir det ett par semesterresor per år med min fru och då gärna till Asien eller USA, oftast i Premium Eco med uppgradering till C med poäng om möjligt.
 
Toppen