Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Diskussion i 'Övrigt' startad av Marcus01, 28 Juni 2011.

1. lilly k

lilly k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nyligen fylld 40-åring. Sjuksköterska på ett av de stora sjukhusen i vår huvudstad. Kommer inte ihåg på rak arm när jag blev medlem men gissar på cirka 7 år sedan. Kan inte skryta med alltför många inlägg då jag inte besitter den enorma kunskap som många andra gör. Reser således inget i tjänsten och privat cirka 4 gånger per år. Har nu poäng för en business-trip ute i världen (har "bara" åkt business i Europa) så det ser jag framemot mycket när vi har kommit ut på andra sidan Corona. Tack alla ni som så generöst delar med er av er kunskap:)

hejrobin, Brandforce, ACervin och 18 andra gillar detta.
  2. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    30 april 2013 vart du medlem här. ;)

lilly k och Johan Gott gillar detta.
  3. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket minne du har!

Brandforce, ACervin, Mr Basic och 2 andra gillar detta.
  4. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mm eller hur...:D

Brandforce, ACervin och Mr Basic gillar detta.
  5. Flyg-Arn

Flyg-Arn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Jag är relativt ny i forumet men har tidigare besökt BC många ggr under senaste åren. Tänkte jag skulle skriva lite kort om mig och vad jag jobbar med.

Bor nära Arlanda och i Amsterdam där företaget har sitt huvudsäte. Jag arbetar hos ett kreditkortsföretag som finanschef. Intressant jobb, en del resande i tjänsten men de flesta längre resorna är privat.

Stay safe!

LPC123, Jönsson, Lounge Lizard och 5 andra gillar detta.
  6. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Kul! Jobbar själv med IT på en Big4-byrå :)... och ska fylla 29 och gifta mig snart :D

Osten, Palazzi, Jönsson och 1 annan gillar detta.
  7. Flyg-Arn

Flyg-Arn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul! Passar på att skicka lycko önskningar :)

Migato gillar detta.
  8. Sennah27

Sennah27 Medlem

Snart 49-årig (på måndag) man från Västgötaslätten som sedan 2013 arbetar med ekonomi i bostadsrättsföreningar. Knappt några resor i tjänsten sedan jag bytte jobb, men har genom åren haft flera avlönade och ideella internationella engagemang inom idrotten som medfört och fortfarande medför en hel del resor till både USA (hittills 32 resor, skulle egentligen varit i Baltimore denna veckan), Europa, och till mer udda destinationer (bl.a. Venezuela, Vitryssland, Kuba, Botswana och Filippinerna). Håller fortfarande tummarna så att knogarna vitnar för att augustiresan till Pennsylvania blir av.

Knep mitt första EBG 2011 efter ett par bisarra segment runs inrikes (varför inte ta en avstickare till Sundvall eller Skellefteå om man ändå ska flyga GOT-UME?) och blev medlem på BusinessClass 2012 när jag började inse att det måste finnas sätt att tjäna in poäng och samtidigt flyga lite bekvämare över Atlanten, utan att det belastade uppdragsgivarna (tack Gud för Optiontown och Plusgrade).
    Mycket tack vare tips och tricks, och diverse stalkande här, så har man lyckats navigera sig genom både bokningar, flygplatser, lounger och annat de senaste åren så man nu är 1 år från Lifetime Gold hos SAS. Hur nu det utvecklar sig är en annan fråga…

Lite OT: Kan vara en av ytterst få personer i detta forum som faktiskt tycker att amerikanska regionala flygplatser och regionalflyg har sin charm.
    Absoluta favoriten är Air Wisconsin som matar Chicago från diverse små, obskyra destinationer men med härlig personal och service både framför och bakom skynket – för att inte tala om att de ofta har favoritölen Goose Island 312 i ölkylen, bra bourbon, och inte har något emot att köra både påtår och tretår. Men fastnar du längst bak i deras CRJ-200 och har min kroppshydda så är det ingen lek längre. Då är det på liv och död.

zippan, kedja, rosenstam och 20 andra gillar detta.
  9. Dick Hellman

Dick Hellman Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skåning bosatt i Skellefteå, född 1983. Har tidigare haft jobb då jag rest med flyg i tjänsten, men endast fram och tillbaka till Stockholm. Numera mestadels bil i tjänsten. Account Manager för norra Sverige inom finanssektorn. Reser så mycket jag kan privat, i kombination med MC och Amex bibehåller jag SAS Guld på enbart privata resor mestadels inom Europa men enstaka resor till USA.

ACervin, Brandten, rosenstam och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!