Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Dags att göra en uppdatering eftersom bytt jobb sen min tidigare svar.

Jag är 36 år gammal gubbe från Helsingfors och bott i Stockholm sen januari 2008. Jobbar på Teleopti AB som Project Manager / - Consultant. På tjänster reser mest till och från HEL - läs veckovis. Alltid när det är möjligt med SAS eller Star Alliance. Andra alternativ försöker jag undvika om det är möjligt.


Privat flyger jag en hel del under året. Typ en gång i månad hälsar föräldrar i HEL med SK eller KF. Min bror bor med sin familj i KAJ så dit var jag tvungen att flyga med AY, men nu blir det OV via TLL för att samla lite EuroBonus poäng. Var annan månad blir det en helg i CPH och hälsa vänner där. Annars lite blandat inom Europa, USA och Asien.

Om året blir det ca 100 flygresor och 150 resdagar - totalt.
 
Last edited:

gusten

Medlem
Forumets ålderman ser det ut som, 50 år, inom bankvärlden sedan 22år. Varit baserad i LON och STO och pendlar sedan 2 år varje vecka ARN- HEL och reser en hel del främst KEF, FRA, LHR, CDG... EB sedan Juli 92, har mestadels varit EBS och BAEC Silver, några EBG år har det också blivit. Nu stadig EBG sedan 2010 med cirka 90-100 *A flygningar om året plus ca. 20 på FI och olika charterbolag. Alltid gillat flyg och trivs med att läsa och skriva på BC där det finns ännu värre nördar (i positiv bemärkelse!) än jag själv.:)

Har drygt 300' i saldo på EB och lurar just nu på vad för trevligheter man kan göra med dem. Hittills plockar jag mest ut inrikes och en o annan Y inom Europa.
 

erhel

Medlem
22 år gammal som huvudsakligen pluggar till jurist i Stockholm. Är anställd på Regeringskansliet och hos en svensk elektronikkedja. Driver även en liten kommunikations- och affärsutvecklingsbyrå vid sidan av det andra. Är ideellt engagerad på nationell nivå.

Resor i jobbet blir det inte speciellt många, de som blir av är till största delen kundbesök i mitt företag. De få resor som blir av för statens räkning lyder under en riktigt strikt resepolicy där vi inte ens får lägga in bonusprogram i bokningarna. I mitt ideella uppdrag blir det en hel del kuskande land och rike runt, men då i ekonomi och till 99% på SAS. Blir också alldeles för mycket tåg då (för) många platser i vårt avlånga land inte har en flygplats.

När jag reser privat blir det nästan uteslutande BA, favoritdestinationen är London som det blir ett par tre resor till varje år. Försöker också komma iväg lite längre med jämna mellanrum och gillar då USA, men har ambitionen att upptäcka lite mer i asien och afrika också!
 

forastero

Medlem
Jag jobbar med projektledning och utredning, kan man nog sammanfatta det som. Är ny på jobbet så jag kan inte säga ännu hur mycket resande jag har i jobbet, men jag har två resor inbokade just nu (en inrikes och en utrikes) och jag kan tänka mig att det kommer bli en del resor till Stockholm framöver. (Dock spelar detta resande ingen roll ur status/poängsynvinkel eftersom vår resepolicy anger att all eventuell bonus på tjänsteresor går till arbetsgivaren...)

Det mesta resandet gör jag alltså på fritiden, blir en del flygande inom Sverige (distansförhållande + släkt och vänner på annan ort). Har ingen längre resa inplanerad just nu, troligen nästa år.
 

Johannes

Medlem
Nordenansvarig på världens största universitetsbokförlag, reser bara inom Norden, LHR, BHX och FRA, blev just EBG och det är en bra start på 6 månaders föräldraledighet 31 år....
 

agehall

Medlem
Nämen nu läste jag fel igen!
Jag läste det som 31 års föräldraledighet och undrade om hur sjutton man kan få föräldraledighet så där länge...

Inga problem. Se bara till att ligga i lite på produktionssidan så ska det nog gå. Det underlättar även om man är bosatt i ett land där månggifte är OK.
 

Pandion

Medlem
Har drygt 300' i saldo på EB och lurar just nu på vad för trevligheter man kan göra med dem. Hittills plockar jag mest ut inrikes och en o annan Y inom Europa.

Min bedömning är att SAS inom 2-3 år kommer att gå i konkurs. Även Dagens Industri var inne på samma sak igår. Frågan är vad som händer med EB poängen som SAS går i konkurs. Jag räknar med att dom brinner inne. Har därför passat på och brännt upp att poäng på resor det kommande året. Kan vara ett tips. Det är nog rätt surt annars om 300' EB poäng brinner inne...
 

Dr. Miles

Expert
Om jag hade börjat karriären i barnproduktion redan i tonåren hade jag nog kunnat slå rekorden, men nu hinner jag att bli pensonär före 31:e föräldraledigheten. :p
 
Toppen