Senaste nytt

Vad innebär "This fare is only valid if the flights are taken in the booked sequence"

Alx

Medlem
Jag har flugit s.k. back-to-back till USA med United två gånger i sommar. Inga som helst bekymmer då iaf, bortsett från att US immigration krävde att jag visade att jag hade en utresa ur USA bokad eftersom de inte kunde se den i bokningen.
 

Roger J

Medlem
Många resebyråer redovisar till och med "besparingen" då man saxar. Typ: "För denna bokning har du sparat XX kronor genom biljettplanering". Den traditionella "saxningen" är ju dock att man inte alls flyger returen utan reser på två t/r-biljetter men bara använder utresorna för att undvika lördag-söndag-regeln.
 

AABack2ARN

Medlem
Det enklaste sättet är att flyga med olika bolag alternativt kreditera flygningarna till olika FFP.

Har saxat många biljetter (även till USA), men alltid så att ena biljetten på varit på *A och den andra på oneworld. Har väl även saxat biljetter med SAS utan problem, dock enbart ett fåtal gånger.
 

agehall

Medlem
Jag har väl inga direkta tips, men om jag skulle göra det skulle jag

1) försöka boka resorna med olika bolag.
2) se till att göra allt själv online, dvs inte prata med riktiga personer som kan applicera intelligens på saker och ting.
 
Toppen