Vad innebär citatonstecken "Lufthansa" på bokningssidan?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av ulagun, 6 Maj 2019.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dax boka vinterns Canarieresa. Vis av erfarenheten från förra året då vi bokade business med Austrian till Las Palmas på Lufthansas hemsida som visade sig vara all economy charterflight vill vi inte göra om samma misstag.
    Undrar därför om någon vet vad citationstecknet på bokningsinfon nedan innebär?
    Ligger här en hund begraven?
    Enligt seatingplanen så är mittsätena blockade i businessdelen, men det kan ju vara någon Condorvariant som de försöker dölja.

Lufthansa flight LH1838
    09:30 Munich - Franz Josef Strauss (MUC) , Terminal
    Operated by: "Lufthansa"
    Duration: 4h 50min
    Popup Seatmap
    13:20 Tenerife Sur (TFS)
    Airbus Industrie A319

2. Betyder ingenting.. Jag antar man läser av en fil av flygbolag någonstans och det är svaret som kommer ur databasen. LH1838 är ett legitimt, mainline flightnummer

Jag förstår dock oron eftersom ditt Austrianexempel var dolt djupt i detaljerna. Vilka dagar flyger Lufthansa till TFS förresten?

ulagun gillar detta.
  3. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka dagar flyger Lufthansa till TFS förresten

Bara kollat början av januari 2020. Då hittar jag bara lördagar.
    Nackdelen är avg från CPH 06.00, innebär för vår del övernattning Clarion Kastrup.

Kan lite OT nämna att även SAS nu flyger direkt CPH-TPS lördagar för drygt 4.000 sek to.r i plus. Ger 3.000 EuroBonus poäng.
    Sitter därför och velar vad vi ska välja. Lufthansa riktiga business för drygt 6.000 sek och byte i MUC eller SAS direkt med Plus upplägget.

4. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett alternativ att överväga är kanske att flyga SAS och köpa "ledigt säte" bredvid en av er - då blir det ju blockat mittsäte som på Lufthansa Business. Har för mig att det kostar 1500 kr extra i Plus och endast en av er behöver ju köpa tjänsten.

danielhog och ulagun gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!