Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

emj84

Medlem
Fick just 40 000 poäng/pers i business för LN-RKPs avsaknad av wifi, den allmänt sämre kabinen och problem med två stolar. Första budet från kundtjänst var 30 000 poäng/pers men det fanns tydligen lite förhandlingsutrymme.
Skickade du in en claim med alla de punkterna? Åkte själv den från IAD förra sommaren och blev då ombedd att göra det med separata claims för de olika felen, för mig jag fick 10+10+2/pers. Så riktigt dåligt bud då, även om jag var nöjd just då
 

jmr

Medlem
Skickade du in en claim med alla de punkterna? Åkte själv den från IAD förra sommaren och blev då ombedd att göra det med separata claims för de olika felen, för mig jag fick 10+10+2/pers. Så riktigt dåligt bud då, även om jag var nöjd just då

Japp, jag skickade ett enda claim med en lista på alla problem, misstänker dock att de trasiga stolarna bidrog en hel del till den högre kompensationen.
 

Agö

Medlem
Skickade du in en claim med alla de punkterna? Åkte själv den från IAD förra sommaren och blev då ombedd att göra det med separata claims för de olika felen, för mig jag fick 10+10+2/pers. Så riktigt dåligt bud då, även om jag var nöjd just då
Verkar ju väldigt stökigt att göra ett claim ”per fel”. De ser då inte till att uppmuntra enkelhet/lean hantering av saker och ting.
 

emj84

Medlem
Verkar ju väldigt stökigt att göra ett claim ”per fel”. De ser då inte till att uppmuntra enkelhet/lean hantering av saker och ting.
Kan bara hålla med, men registrerade först en claim med allt men fick den då "underkänd" och stängd och fick registrera separata. Helheten med många fel på en gång försvinner precis som du påpekar. Precis som man vill ha mängdrabatt när man köper vill man få mängdkompensation
 

NotRyan

Medlem
Japp, jag skickade ett enda claim med en lista på alla problem, misstänker dock att de trasiga stolarna bidrog en hel del till den högre kompensationen.

Verkar ju väldigt stökigt att göra ett claim ”per fel”. De ser då inte till att uppmuntra enkelhet/lean hantering av saker och ting.

Kan bara hålla med, men registrerade först en claim med allt men fick den då "underkänd" och stängd och fick registrera separata. Helheten med många fel på en gång försvinner precis som du påpekar. Precis som man vill ha mängdrabatt när man köper vill man få mängdkompensation
Tja, det är ju det som är SAS varumärke, den konsekventa inkonsekvensen...
 

M.T

Medlem
Jag åkte i business 17 maj 2016 CPH-SFO, det blev ett plan av den gamla typen dvs kass IFE, Dåliga stolar och slitet. Var kan man se vilket plan man åkte med så här 2 år senare? Är det för sent för att få ersättning?
 

Attachments

  • IMG_20160517_175457.jpg
    IMG_20160517_175457.jpg
    94,6 KB · Visningar: 553

palmen

Moderator
Jag åkte i business 17 maj 2016 CPH-SFO, det blev ett plan av den gamla typen dvs kass IFE, Dåliga stolar och slitet. Var kan man se vilket plan man åkte med så här 2 år senare? Är det för sent för att få ersättning?
Du har 2 månader på dig så du är för sent ute. På den tiden så var ju vissa med gammal hårdvara och inget man fick ersättning för. Denna tråd handlar om LN-RKP och det där är ju bara sas gamla business väl?
 
Toppen