Vad har hänt med tillgängligheten på Avianca Lifemiles?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ACervin, 10 April 2017.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har drygt 200 000 poäng, men jag tycker det har varit otroligt dålig tillgång på platser sista halvåret. Har oftast letat med utgångspunkt Brisbane eller Sydney för resa till olika destinationer i Asien i business. Men det har varit i princip omöjligt att hitta något. Någon som har liknande erfarenheter eller någon med några tips eller knep?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar du tillgänglighet om du söker motsvarande resa på Uniteds sida?

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prova att söka segment för segment och sedan om den ej dyker upp i kombination maila support på lifemiles med detaljer och be dem göra bokning + att du ringer in och betalar skatter/avgifter
    Kolla även SYD-AKL-SIN/BKK och kör ovanstående för att boka

ACervin gillar detta.
  4. Hej @ACervin -- kolla in nedanstaende tradar pa AFF for all info vard att veta ang. Lifemiles-bokningar fran Australien. Som @jumbooze skriver sa ska maste man i manga fall anvanda screenshot-metoden eftersom LM aktivt blockar somliga itineraries med flera legs. Fran BNE bor du kunna hitta flyg med SQ, TG och AC.

Avianca "Life Miles" - Questions and Discussion - Page 715
    Avianca Life Miles - post your SUCCESSFUL award bookings here - Page 75

Anvand foljande template nar du ska maila Lifemiles:

ACervin gillar detta.
  5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack for tipsen. Skall testa detta. TG hade ju alltid gott om plats på den tiden jag använde USDM poäng, men de hade lite generösare connection times.

jumbooze gillar detta.
  6. Lifemiles has ju maximum 8 timmars connection som regel, men i fallet Australien sa blockar de aktivt somliga rutter som involverar en connection (i t.ex. Bangkok). Oklart varfor.

ACervin gillar detta.
  7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar uppenbart. Jag gjorde en sökning idag Köpenhamn till Tokyo med retur till London i juni och här fanns det faktiskt platser. Var annars på väg att ge upp Lifemiles.

jerixon gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!