Senaste nytt

Vad har hänt med tillgängligheten på Avianca Lifemiles?

ACervin

Medlem
Jag har drygt 200 000 poäng, men jag tycker det har varit otroligt dålig tillgång på platser sista halvåret. Har oftast letat med utgångspunkt Brisbane eller Sydney för resa till olika destinationer i Asien i business. Men det har varit i princip omöjligt att hitta något. Någon som har liknande erfarenheter eller någon med några tips eller knep?
 

jumbooze

Medlem
Prova att söka segment för segment och sedan om den ej dyker upp i kombination maila support på lifemiles med detaljer och be dem göra bokning + att du ringer in och betalar skatter/avgifter
Kolla även SYD-AKL-SIN/BKK och kör ovanstående för att boka
 

staff

Medlem
Hej @ACervin -- kolla in nedanstaende tradar pa AFF for all info vard att veta ang. Lifemiles-bokningar fran Australien. Som @jumbooze skriver sa ska maste man i manga fall anvanda screenshot-metoden eftersom LM aktivt blockar somliga itineraries med flera legs. Fran BNE bor du kunna hitta flyg med SQ, TG och AC.

Avianca "Life Miles" - Questions and Discussion - Page 715
Avianca Life Miles - post your SUCCESSFUL award bookings here - Page 75

Anvand foljande template nar du ska maila Lifemiles:

I would like to make a round-trip booking using LifeMiles from <origin> to <destination> in First Class for one passenger leaving on <date>. When I use the search tool I am unable to get the correct results.

However, I can find all flight segments as non-stops:

Flight #1: <from> - <to>

<screenshot>

Flight #2: <from> - <to>

<screenshot>

...

Can you price this manually for me and book for <total miles> LifeMiles per person (as per the award chart Untitled Page)

LifeMiles account: []
LifeMiles account owner: []
LifeMiles balance: []

Passenger details

First Name:
Middle Name:
Last Name:
Date of Birth:
Passport Number:
Passport Expiry:
Passport Country:
Sex:

<you will also need to attach a color photo of your passport photo page>

Preferred contact email:
Preferred phone contact:
Preferred contact: "e.g. 10am to 6pm San Francisco time"
 

ACervin

Medlem
Tack for tipsen. Skall testa detta. TG hade ju alltid gott om plats på den tiden jag använde USDM poäng, men de hade lite generösare connection times.
 

staff

Medlem
Tack for tipsen. Skall testa detta. TG hade ju alltid gott om plats på den tiden jag använde USDM poäng, men de hade lite generösare connection times.
Lifemiles has ju maximum 8 timmars connection som regel, men i fallet Australien sa blockar de aktivt somliga rutter som involverar en connection (i t.ex. Bangkok). Oklart varfor.
 

ACervin

Medlem
men i fallet Australien sa blockar de aktivt somliga rutter som involverar en connection (i t.ex. Bangkok). Oklart varfor.
Det verkar uppenbart. Jag gjorde en sökning idag Köpenhamn till Tokyo med retur till London i juni och här fanns det faktiskt platser. Var annars på väg att ge upp Lifemiles.
 
Toppen