Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Logistikern

Ny medlem
Varierar lite beroende på humör, men dessa sitter oftast på armen.

Xeric Halograph II Automatic
Slow Jo
Xeric Trappist-1 Moonphase

Watches.png
 

Autonom

Medlem
Har någon beställt något urverk från chrono24?

Tänkte ge mig på att testa webshoppa en gåva då priset där ser bra ut kontra diverse listpriser i butik.

Såvitt jag förstått så storhandlar vissa ”gråzons” handlare från AD:s och får mängd rabatt då AD:s måste sälja visst antal klockor varje år för att fortsättningsvis få sälja diverse märken.

(Lite hatkärlek från Ad:na jämtemot gråzonarna)
 

TP12

Medlem
Har någon beställt något urverk från chrono24?

Tänkte ge mig på att testa webshoppa en gåva då priset där ser bra ut kontra diverse listpriser i butik.

Såvitt jag förstått så storhandlar vissa ”gråzons” handlare från AD:s och får mängd rabatt då AD:s måste sälja visst antal klockor varje år för att fortsättningsvis få sälja diverse märken.

(Lite hatkärlek från Ad:na jämtemot gråzonarna)

Brukar använda för att få en uppfattning av prisnivåerna men har inte beställt genom Chrono24. Handlarna får betala en avgift på upp till 8,5 % om du köper via chrono24 så kan vara en fördel att kontakta dem sidan om för att se om du kan få en bättre rabatt. Grundläggande är dock, så klart, att göra DD på säljaren.

Sedan så går det ju ofta att få rabatt på listpris hos en AD också om det inte är någon speciell klocka du är ute efter (och är den svår att få tag på är den nog inte rabatterad på chrono24 heller).

Tänk på tull och moms om det är utanför EU med.
 

Autonom

Medlem
:):D:D
Brukar använda för att få en uppfattning av prisnivåerna men har inte beställt genom Chrono24. Handlarna får betala en avgift på upp till 8,5 % om du köper via chrono24 så kan vara en fördel att kontakta dem sidan om för att se om du kan få en bättre rabatt. Grundläggande är dock, så klart, att göra DD på säljaren.

Sedan så går det ju ofta att få rabatt på listpris hos en AD också om det inte är någon speciell klocka du är ute efter (och är den svår att få tag på är den nog inte rabatterad på chrono24 heller).

Tänk på tull och moms om det är utanför EU med.

Säljaren är en betrodd eller vad man ska skriva professionell handlare med 99% topp recensioner (över 1000st)

Det är en utgående modell som de säljer för 40% under listpriset och jag hitta den i en mindre stl för 20k mer hos en AD.
AD tog dock kontakt med deras leverantör med förfrågan om det gick att beställa men icke.

Har nu mejlat företaget på chrono24 med lite frågor, vi får se hur det utvecklas.

Såg på deras egna hemsida att den kostar något spottstyver mindre men å andra sidan om jag köper genom chrono så låses pengarna hos de tills jag mottagit varan.

Det kanske är något säkrare, kommer självklart införskaffa den med Amex så har väl skydd från den sidan men ändock
:):D

Vi får se hur det artar sig, uppdaterar senare om jag blivit blåst eller ej :D
 

sandek

Medlem
Har någon beställt något urverk från chrono24?

Tänkte ge mig på att testa webshoppa en gåva då priset där ser bra ut kontra diverse listpriser i butik.

Såvitt jag förstått så storhandlar vissa ”gråzons” handlare från AD:s och får mängd rabatt då AD:s måste sälja visst antal klockor varje år för att fortsättningsvis få sälja diverse märken.

(Lite hatkärlek från Ad:na jämtemot gråzonarna)
Nej, men har beställt flera klockor från Chrono24 ;)
 
Toppen