Vad har du för armbandsur?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr_Bkk, 23 April 2013.

1. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr är ju klockornas förlovade land svindyrt numera när CHF:en är dyraren än $. Men man kan kanske fortfarande göra fynd. Inget jag har koll på. En kompis köpte en Omega på flygplatsen i ZRH för 6-7 år sedan för betydligt bättre pris än här hemma.

2. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rolex GMT 2. Väldigt enkelt att ställa om olika tidszoner. Passar till allt och går bra att bada med.

3. bL0m

bL0m Medlem

Jag kör en Omega Seamaster Professional, trivs både med modellen och med dess färg.

Jag stirrar mig också blint på klockor tex i samband att jag är på en flygplats. :)

SkaneHON gillar detta.
  4. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Omega seamaster chronometer blue

5. Spersboda

Spersboda Medlem

Omega Seamaster - Passar till allt. Håller med om att jag tittar. Vad folk har för klocka och även observerat att andra gör det.

SkaneHON gillar detta.
  6. gusten

gusten Medlem

En Rolex Oyster Perpetual Datejust från 1981 samt en Sjöö Sandström med genomskinlig boett. Inte särskilt klocktokig.

7. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Omega Seamaster Professional.

SkaneHON gillar detta.
  8. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Det kan fungera, men Norge har en maxgräns på 6000 NOK för momsfria inköp i utlandet. Schweiz har ännu lägre; 300 CHF. Det säkraste är i så fall att du tar ut pengar och din bekant betalar klockan kontant. I Norge var det iaf en som åkte dit för icke redovisade, skattefria inköp i Dubai på flera hundra tusen NOK. Han hade betalat med kort, men dessvärre upptäckte norska Skatteverket dessa stora inköp och han tvingades betala norsk moms + straffavgift. Vet dock inte om de rutinmässigt kollar stora inköp i utlandet, tror kanske han hamnade under granskning efter misstankar från Skatteverket eller tullmundigheten. Oavsett: säkrast är att betala kontant, speciellt eftersom pengarna då kommer från ditt konto.

Edit: Möjligt att det går att använda ditt eget kreditkort för betalningen, om nu inte butiken där din bekant gör inköpet reagerar på att han/hon försöker köpa varor momsfritt med ett svenskt kreditkort.

Last edited: 24 April 2013
  9. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm...undrar vad det är för fel på mig - jag använder företagets reklamklocka, (värde max 65 SEK), och byter t.o.m. batteri i den när den stannar.

Ebg, gricksch, Smuffe och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!