Vad hände med BC loungehörnor?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av ulagun, 9 Mars 2019.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite nostalgiskt inlägg.
    För många år sedan hade vi egna hörnor på SAS guldlounger.
    Trevligt och lite exklusivt med reserverat bord för oss Bc, are. Fanns gästbok och ibland träffade man någon som man bara kände genom inläggen här på BC.
    De bara försvann. (hörnorna alltså)
    Vad hände? Finns intresse/möjlighet av att återuppliva dessa mötesplatser?

apknug, Gus, Lagerman och 3 andra gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det hände rätt mycket. Grundarna försvann. Hörnorna försvann när SAS byggde om loungerna i Köpenhamn, Oslo och Stockholm. Och gästböckerna försvann i tomma intet.

Cremant gillar detta.
  3. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hörnorna blev ersatta av "räcket" i trappen på T4 dit vi vallfärdade och träffades istället... Snart dags att hitta ett nytt objekt att samlas kring kanske?

Har inte tänkt på det på ett tag men blev lite nostalgisk nu, var alltid kul att skriva en rad och läsa desto fler i gästböckerna.

Gus och Lounge Lizard gillar detta.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Varför hade BC reserverade platser i loungerna? Det känns ju ganska konstigt med tanke på hur trångt det är.

5. Cremant

Cremant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, reserverade var de väl inte riktigt, utan mer ett ställe där man kunde träffa andra BC:are. Det fanns en stor "skylt" vill jag minnas och "taggar". Ofta mötte jag andra besökare som inte hade en aning om BC. Det var en kul tid och aktiviteten på BC var väldigt hög på den tiden.

Elias, Mikael Stillman, Thornado och 6 andra gillar detta.
  6. Sweden

Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ohh, blir också nostalgisk nu. Har svagt minne av BC roll-ups i SAS loungen T5, har ff 2 BC taggar från BC-hörnan som jag använder. Saknar den BC-tiden...

Last edited: 9 Mars 2019
    jerixon, Lounge Lizard, ulagun och 1 annan gillar detta.
  7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Gus

Gus Medlem

Jag gillade hörnorna av flera anledningar. En av de var att jag har aldrig haft EBG men jag reser ibland i business Award (har alltså "bara" tillgång till businesslounger. Jag brukade fråga vid reception om jag kunde få sätta mig i BC-hörnan i guldloungen och det gick alltid bra! :)

9. Gus

Gus Medlem

Och hur är det med de orangea BC-taggarna? Finns de att få tag på? Jag fick en 2011 eller om det var 2012, men har tyvärr tappat bort den :(.

ulagun gillar detta.
  10. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, de finns. Har alltid några extra med mig om man skulle stöta på någon som vill ha.
    .se tror jag det finns begränsat kvar av. .no och en till har jag för mig att det finns lådvis kvar med :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!