Senaste nytt

Vad göra om kvällarna bortresta i tjänst ?

Mycket jobb blir det om det inte är representation på kvällen för då blir ofta mailen suddig. Går aldrig själv och sätter mig med en öl i en bar, tycker det ser sorgligt ut. I en lounge kan det dock slinka ner en fika.
 

kaktusen

Medlem
Det blir alltid träning på resorna. Spelar ingen roll om det är jobb eller semester. Det blir tennis, löpning och/eller gym varje dag precis som hemma. Jag försöker dock alltid få in ett pass på morgonen eller förmiddagen. På kvällarna ska man ju sitta i baren och dricka gott vin.
 
Beror på resmålet. Mycket sällan resmålet blir något annat än ett kärnkraftverk, och eftersom dessa anläggningar tenderar att ligga i obygden finns det inte så mycket att göra annat än att jobba-träna-sova i den ordningen.

De få gånger jag hamnar i en riktig stad får konceptet "restaurang" stjäla tid från någon av de övriga tre aktiviteterna.
 

Palmwell

Medlem
Träning och promenader är toppen.
Har på senare tid försökt gå på bio, något jag inte gjort på många år, men har nu upptäckt konserter. Klassiska, jazz, opera, balett, musical. Anything goes. Otroligt avkopplande och inspirerande.
Går ofta att hitta billiga sista minuten biljetter.

Fullt medveten om att detta inte är för alla... :)
 
På en del av resorna är det program fram till 22-24. Då är det bara att gå i säng efter lite jobbmejlande. Ibland behöver jag skriva en artikel innan lampan släcks.

Andra gånger, som idag, reser jag själv och då kommer jag till rummet efter att varit ute hela dagen och gått 15-20 km. Då blir det middag och sedan en lugn kväll med bok eller film.

Värst är vissa reportageresor då jag måste sitta och klippa webb-TV på rummet in på småtimmarna.
 

rvarttinen

Medlem
En del admin efter arbetsdagen ... sedan ofta en lättare middag i hotellets restaurang, om den är bra. Ibland har jag bokat ett bord på något ställe som jag vill besöka. Gym och bassäng om sådan finnes blir det oftast på morgonen - har oftast rest västerut på senare tid vilket gör att det går lätt att gå upp tidigt på morgnarna, i alla fall till en början.

Hade en mycket trevlig upplevelse för två år sedan i Boston. Alla bord på hotellrestaurangen (bodde på W Boston) var bokade. Personalen fixade så jag kunde äta i baren. Blev snackandes med bartendern och bjuden på en och annan specialitet glasvis ur deras vinkällare ... blev sen kväll trots att jag var själv på denna resa (konferens).
 
Toppen