Senaste nytt

Vad göra med 27000 poäng som går ut om 3 dagar?

zlatan

Medlem
Har 50,000 miles som riskerar att brinna inne 31/12. Kan dessvärre inte göra en SkyTeam-flygning innan detta datum för att spara milesen. Någon som vet om det räker att boka en flight för att undvika att de brinner inne? Dvs. jag bokar en flight som jag gör i t.ex. mars.
 

nota bene

Medlem
Kan du inte få in en fika i AMS med kollegor?


Men svaret på din mer generella fråga är troligen att det är krediteringar (när du flyger) och inte bokning som räknas.
 

Dr. Miles

Expert
Har 50,000 miles som riskerar att brinna inne 31/12. Kan dessvärre inte göra en SkyTeam-flygning innan detta datum för att spara milesen. Någon som vet om det räker att boka en flight för att undvika att de brinner inne? Dvs. jag bokar en flight som jag gör i t.ex. mars.

Om vi pratar om Award miles, är det så att 20 månader efter sista registrerad (krediterad) Skyteam flygning.
Menar du att du flög sist var 2014-APR-30 eftersom du skriver att dina miles går ut (2015)-DEC-31?
När var din sista registrerad Skyteam flygning till Flying Blue?

Flying Blue skrev:
Validity:
Your Award Miles will never expire if you take a qualifying flight at least once every 20 months.

Källa: All about Flying Blue Miles | FlyingBlue.com

Förresten, det finns också några trådar om hur man förlänger (inte använder) sina Flying Blue miles.

Utgående poäng på Flying Blue | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Fråga om giltlighet med Flying Blue miles m.m. | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Förlänga giltighet på Miles på Flying Blue? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

zlatan

Medlem
Om vi pratar om Award miles, är det så att 20 månader efter sista registrerad (krediterad) Skyteam flygning.
Menar du att du flög sist var 2014-APR-30 eftersom du skriver att dina miles går ut (2015)-DEC-31?
När var din sista registrerad Skyteam flygning till Flying Blue?

Stämmer bra. :( Verkar som om det får bli shoppen för min del.
 

zlatan

Medlem
Hej,
den här "Zlatan" är inte den som står för uppgifterna bakom denna profil, när man klickar på detta namn.
Om han säljer sina miles, ni kanske inte får några men har kanske betalat något till honom.
Har anmält det här.
OBS! kanske är det någon bugg som en moderator sa i vår konversation.
Mvh
Den riktiga Zlatan bakom denna profil.
 

FF#1

Medlem
Lösningen på 28000 miles dagen innan de gick ut....
5305000eeea0f7da9accec6240313c67.jpg
 
Toppen