Senaste nytt

Vad gör jag med min voucher som går ut vid årsskiftet?

sandek

Medlem
Jag får nämligen ingen ny i år..

Vill gärna åka någonstans varmt, helst var tanken i januari/februari - men det ser ju lite knepigt ut.

Vad är ert tips? Vill gärna nyttja vouchern och ta mig+sambo till typ Thailand, Bali eller liknande.
 

Gus

Medlem
Boka Thailand i februari? Om UD häver sin avrådan så gäller ju hemförsäkringen och ni kan åka iväg? Om avrådan står kvar så får man väl avboka resan gratis samt att poängen återbetalas. Förhoppningsvis får man även tillbaka vouchern med en begränsad hållbarhet.
 

Doctor-X

Medlem
Avvakta fram till december och kolla läget då. Om bonusbiljetter släpps som tidigare har du nästan hela 2021 att boka på, så det finns god marginal. Kanske en höstresa 2021 till något varmt ställe ?
 

sandek

Medlem
Boka Thailand i februari? Om UD häver sin avrådan så gäller ju hemförsäkringen och ni kan åka iväg? Om avrådan står kvar så får man väl avboka resan gratis samt att poängen återbetalas. Förhoppningsvis får man även tillbaka vouchern med en begränsad hållbarhet.
Om man nu blir insläppt i Thailand då utan karantänskrav och annat som gör resan mindre lockande. Känns högst osäkert idag men vem vet.
Thailand känns osäkert. Men jag är inte så insatt..
Avvakta fram till december och kolla läget då. Om bonusbiljetter släpps som tidigare har du nästan hela 2021 att boka på, så det finns god marginal. Kanske en höstresa 2021 till något varmt ställe ?
Ja det kanske är bäst idé att avvakta så länge som möjligt och se ifall saker öppnat sig. Optimalt vore som sagt januari/februari -21, men fan vet om det går att lösa något bra då.
November/December -21 kan ju också vara något..
 

Penguin

Medlem
Thailand känns osäkert. Men jag är inte så insatt..

Ja det kanske är bäst idé att avvakta så länge som möjligt och se ifall saker öppnat sig. Optimalt vore som sagt januari/februari -21, men fan vet om det går att lösa något bra då.
November/December -21 kan ju också vara något..

Vi sitter i samma sits och har samma plan. Hade Bali inbokat i september. Nu hoppas vi kunna boka någon för 2021, men vi planerar Kanada eller liknande istället för Asien.
 
Toppen