Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Hachans

Medlem
Hjälper inte att desinfektera sitsen när det finns exkrement från föregående gäst på den redan begagnade toarullen. ;)

Ny gäst = ny toarulle.

Det var det du reagerade på och inte det faktum att det står en toaborste där som garanterat inte byts inför varje gäst?

Ny toarulle är bara slöseri. Du byter ju inte rulle varje gång du går på toa på restaurang, på jobbet eller hemma där du delar med familjen.

Sen är nog just toastolen ett av de ställen i hotellrum som är minst sunkiga. Sängen, fjärrkontrollen och strömbrytare är garanterat nästan alltid värre.
 

coclol

Medlem
Detta nya beteende att ha någon form av plastskydd som förmodligen är tänkta att placeras under en bäddmadrass men som nu är direkt under lakanet.

Jag brinner fullkomligen upp.
 

Jönsson

Medlem
Det var det du reagerade på och inte det faktum att det står en toaborste där som garanterat inte byts inför varje gäst?

Ny toarulle är bara slöseri. Du byter ju inte rulle varje gång du går på toa på restaurang, på jobbet eller hemma där du delar med familjen.

Sen är nog just toastolen ett av de ställen i hotellrum som är minst sunkiga. Sängen, fjärrkontrollen och strömbrytare är garanterat nästan alltid värre.
Efter att jag har fått en toarulle med bajsrester på så är det faktiskt en detalj jag ägnar tanke. Med familjen är det så klart en annan sak. Men jag desinfekterar ju heller inte alltid toasitsen efter en familjemedlem. På offentliga toaletter brukar toarullen vara inkapslad så att man inte ska kunna hantera den med händerna.

Annars håller jag med. Andra platser i rummet är antagligen orenare. Skulle tro att sitsar i soffor/fåtöljer är bland de värre, tillsammans med fjärr i och andra tagställen. I våra hem brukar vasken ofta anses som orenare än toastolen, eftersom den rengörs regelbundet medan vasken ständigt innehåller matrester för bakterier att växa i.
 

Hachans

Medlem
Nu tillhör det information man absolut inte får lagra och bara för att dubbelkolla så har jag bett om nytt rum vid incheckning. Jag tror tyvärr det är mer regel än undantag.

Det är mycket hotellen inte får lagra men de gör ändå. De har stenkoll på det mesta, typ om man klagar mycket. Bara läs på Reddit.com/r/talesfromthefrontdesk så får du en lite skrämmande insikt om vad hotellens arbetare gör och vilken info de har tillgång till.

Sen tror jag du missade skämtet! ;)
 
Toppen