Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

AndersSt

Medlem
Detta är en lång tråd så något liknande har säkert tagits upp redan, men men... På hotell i Istanbul just nu och råkade ut för följande:
Jag hämtar juice, kaffe, pålägg, ägg mm för att sedan gå och hämta mina rostade brödskivor. Får vänta en liten stund tills de är klara och när jag återvänder till bordet är allt avdukat, detta trots att min kavaj hänger på stolsryggen! Servitören kommer fram och ser frågande ut och jag muttrar något om att "someone cleared my table..."

Servitören går därifrån och 30 sekunder senare återkommer han med 2 kollegor som hjälper honom att ta bort precis allting från bordet. Sedan torkar man av bordet och återställer allt igen. Sen tittar han belåtet på mig och säger "cleared!" Så får man börja om igen.

Samma sak höll på att hända en andra gång i morse men då hann jag stoppa det.
 

Valley

Medlem
Som ovan "talare" skrev. Man plockar bort maten när man är och hämtar något. Verkar inte spela någon roll om man kör med bestickkod eller har något klädesplagg på stolen. Riverside Göteborg.
(Pluspoäng dock för att de fixade en väldigt tidig incheckning när jag av en slump var i området)
 

NyfikenGrau

Medlem
Håller med om "plockabort"-grejen ovan, mycket irriterande. Nåt annat, iofs mindre irriterande men ändå irritationsmoment vid hotellfrukosten, är bordsservering av kaffe/te (som aldrig kommer). Är säkert tänkt att sätta extra guldkant på frukosten men har rakt motsatt effekt på mig - jag hämtar gärna mitt kaffe själv tack, när jag vill ha det. Framför allt vill jag inte i princip hunnit käka upp allt innan någon servitör äntligen kommer med kannan...
 

mha321

Medlem
Håller med om "plockabort"-grejen ovan, mycket irriterande. Nåt annat, iofs mindre irriterande men ändå irritationsmoment vid hotellfrukosten, är bordsservering av kaffe/te (som aldrig kommer). Är säkert tänkt att sätta extra guldkant på frukosten men har rakt motsatt effekt på mig - jag hämtar gärna mitt kaffe själv tack, när jag vill ha det. Framför allt vill jag inte i princip hunnit käka upp allt innan någon servitör äntligen kommer med kannan...
Ja den är alltför vanlig. Man kan åtminstone ha båda varianterna då, så man kan kila iväg och hämta om de inte dykt upp efter ett par minuter.
 

Gusthild

Medlem
Jag misstror inte vad du upplevt, men jag håller inte med här.
Jag avbokade en bokning så sent som i slutet av augusti, där både mitt riktiga telefonnummer och min riktiga mailadress stod med i klartext i den avbokningsbekräftelse som hotellet själva skickade ut utöver Expedias normala, så ”aldrig” är nog att ta i lite...

Nej det är riktigt. Det skickas via Expedia eller Booking till din mail. Hotellet får aldrig din riktiga mail.
Så här ser mailen ut till någon som bokat via booking. ( Suddade lite då detta är en aktiv)
Screenshot_20190627-174437__01.jpg
 

ekf

Medlem
Nej det är riktigt. Det skickas via Expedia eller Booking till din mail. Hotellet får aldrig din riktiga mail.
Det är inte sant att det aldrig sker. Jag betvivlar inte att det inte alltid sker, men det sker mer än av misstag.

Jag bifogar en skärmdump på mitt exempel från i augusti, jag har tittat igenom mailheadrarna återigen och så vitt jag kan se har mailet aldrig varit i närheten av Expedias mailserver, bifogar även valda delar av den råa mailheadern om det är av intresse.

I mailet står både min mailadress och mitt telefonnummer direkt i meddelandetexten, så om mailet aldrig passerat Expedia så undrar jag hur de kan ha fått de uppgifterna (och kopplat ihop dem till min bokning) utan att de kommit från Expedia.

Screenshot 2019-06-27 at 20.25.24.png


Screenshot 2019-06-27 at 20.15.04.png
 

Gusthild

Medlem
Det är inte sant att det aldrig sker. Jag betvivlar inte att det inte alltid sker, men det sker mer än av misstag.

Jag bifogar en skärmdump på mitt exempel från i augusti, jag har tittat igenom mailheadrarna återigen och så vitt jag kan se har mailet aldrig varit i närheten av Expedias mailserver, bifogar även valda delar av den råa mailheadern om det är av intresse.

I mailet står både min mailadress och mitt telefonnummer direkt i meddelandetexten, så om mailet aldrig passerat Expedia så undrar jag hur de kan ha fått de uppgifterna (och kopplat ihop dem till min bokning) utan att de kommit från Expedia.

Visa bifogad bild 92874

Visa bifogad bild 92873
Ja telefonnummer får man alltid.
Jag har drivit hotell nu i fyra år och aldrig varit med om att få en riktig mail från dem.
 

anjak

Medlem
Bode på Grand Hotel i Stockholm i veckan och fick kvittot på mailen, senare under natten hade jag fått ett andra mail med kvitto där dom lagt till 495:- för en box och väska som dom uppenbarligen tycker jag har snott från rummet. Ingen förklaring eller fråga utan bara en dragning på kortet. Grejen är att dessa saker inte alls fanns på rummet när jag kom dit.

Tog 5 minuter att få det krediterat men känns inte speciellt 5 stjärnigt att förutsätta att ens gäster är tjuvar.
 

Voyageur

Medlem
Personer som står och tar för sig av frukosten och samtidigt hostar rakt ut. Just nu en skäggig fransk imbecill som hostar över hela frukostbuffén. Är ganska tolerant som person men tillslut måste jag be honom att vända sig om och täcka för munnen. Helt oförstående blick tillbaka. Sedan sätter han sig mitt emot sitt damsällskap och fortsätter hosta över henne istället.

Helt hjärndöd och utsläppt från cockoos nest med andra ord.
 
Toppen