Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

rvarttinen

Medlem
När toapapper tar slut efter ett besök på "muggen".
Och mycket av det som är skrivit ovan

W kör med en "back up plan" - brukar vara en liten tygsäck med en extra toarulle i ovanpå kassaskåpet i garderoben ... :)

I övrigt kan jag hålla med om det mesta redan nämnt ovan; främst bristen på eluttag och långsam nätverksanslutning.

Not: ett ställe där det fanns inget att irritera sig eller klaga på: Constance Moofushi resort
 

maba

Medlem
Ordet hatar tänker jag inte använda mig av då jag tycker att det är väldigt värdeladdat. Men jag tycker väldigt illa om de duschar som dels har en handdusch samt en stor rund dusch i taket, dessutom en massa olika vred och knappar som man inte har en aning om vad de fyller för funktion innan man lärt sig av sina misstag. Problemet är att man måste stå under duschen i taket för att nå fram till vreden och knapparna och har man otur så får man sig en dusch uppifrån när man förväntat sig att få vattnet i handduschen. Duschar som är svåra att få rätt temperatur på är inte heller något av mina favoriter.

Tunna väggar där man hör grannarnas prat, gräl, Tv eller nattliga gymnastiska aktiviteter är inte heller något som uppskattas.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Har en tendens att irritera mig på bellboys som ska ta hand om min väska när man ankommer till hotellet. Har jag släpat på eländet över hela jordklotet, tunnelbanor genom hela Shanghai, snabbtåg, vidare in i taxi så ska de ha någon som tar väskorna de sista meterna från hotelldörren till rumsdörren. När jag sedan kommer upp på rummet får man vänta på eländet i uppåt en halvtimme och så förväntar de sig dricks. Njae, släpar glatt mina egna väskor själv.

På mitt stamhotell i Hong Kong låter jag dom släpa upp väskan. Kommer efter ca 5 min, dom lägger upp den, undrar om det är något jag undrar över, nej svarar jag, jag har bott mer än 100 nätter här och sedan pyser de ut, d v s utan en tillstymmelse till att vänta på en slant. Det är det som är det sköna med SEA, att slippa dirckseländet till höger och vänster.
 

telelina

Medlem
Håller med om: avsaknad av eluttag, bullrande AC, dörrar utan dämpning.
När brandlarmet gick 6:30 (falsklarm) men dålig info om att det var falsklarm & förvirrade gäster sprang runt i Intercontinental lobbyn i pyjamas. Emergency exit var stängda. Fick ett uppvaknande på hur jag borde agerat istället om det var riktigt larm, så trots allt bra som "övning".
 

jonten

Medlem
Kom på att jag skall utveckla dioden på tv:n som irriterar mig. Bor väldigt mycket på hotel (100+ nätter per år) och fick spelet på Scandic och plockade då hop ett kit som jag funderade på att ta med mig när jag bor på Scandic.
  • Skohorn, ett hvete utan och borde finnas på alla hotel.
  • Silvertejp, tejpa över tv-klockan och i förekommande fall den blåa dioden i nyckelkortsbrytaren för strömmen. Jepp jag vill ha mörkt.
  • Spännband eller tvingar, för att hålla ihop de förbannade 90-sängarna som glider isär.
  • Duschslang med duschhandtag, några hotel har ju för fan ersatt slangen med en i storlek med ett sugrör. De skyller på miljön, men det är bara för att spara pengar.
  • 4G-dongel, för Scandics nät suger. Konstant överbelastat, nu håller de iofs på och uppgraderar... Får se vad det ger.
  • Bestick, för att käka Caesarn eller räkmackan ifrån shopen i repan med träbesticken är hopplöst....
 

Dr. Miles

Expert
Ordet hatar tänker jag inte använda mig av då jag tycker att det är väldigt värdeladdat. Men jag tycker väldigt illa om de duschar som dels har en handdusch samt en stor rund dusch i taket, dessutom en massa olika vred och knappar som man inte har en aning om vad de fyller för funktion innan man lärt sig av sina misstag. Problemet är att man måste stå under duschen i taket för att nå fram till vreden och knapparna och har man otur så får man sig en dusch uppifrån när man förväntat sig att få vattnet i handduschen. Duschar som är svåra att få rätt temperatur på är inte heller något av mina favoriter.
Det var en av i listan som jag skrev om vad hotellet kunde göra bättre i en annan tråd.

Mina önskemål:

  1. Placera (flera) eluttag ovanför/på skrivbordet
    Visa bifogad bild 19611

  2. Placera eluttag nära nattesbordet
  3. Master switch som inte stänger av all el så att jag kan ladda laptop/kamera medan jag är borta
  4. Tydlig markering av vilken ratt gör vad i duschen. Jag struntar i hur snygg dem är.
    Visa bifogad bild 19609

  5. Sluta med Rainforest shower. Oavsett hur man vrider och vänder, kommer det kallt vatten först i alla fall.
    Visa bifogad bild 19610
http://www.businessclass.se/forum/h...hotell-kunde-bli-baettre-pa-6.html#post171657
 
TV med stark lysdiod eller klocka, slutar med att jag rycker strömmingen.
Jepp jag vill sova mörkt
Med barn i familjen så lär man sig att sova med lampa tänd och fötter i ansiktet ibland. Vänj dig.....
Jag menar i vardagen hemma och då uppskattar man en lugn natt på hotell och stör sig inte på en liten diod. Men mina barn är vana med hotell och då finns det många fötter i vår säng.
 
Last edited:
Toppen