Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Att behandla personalen som någon form av personlig tjänare som man kan beordra till vad som helst är självfallet förkastligt, men dessutom ineffektivt
Ändå brukar folk här mäta tiden det tar att trycka på knappen tills personalen kommer. Allt mer än någon minut är helt förkastligt och ger självfallet minuspoäng för den "mjuka" produkten. Reser man i business eller F är det ju såklart ens rättighet att flygvärdinnan kommer på fem sekunder. Att röra på sig själv, nej du, det gör bara folk i economy...
 

fcx

Medlem
Ändå brukar folk här mäta tiden det tar att trycka på knappen tills personalen kommer. Allt mer än någon minut är helt förkastligt och ger självfallet minuspoäng för den "mjuka" produkten. Reser man i business eller F är det ju såklart ens rättighet att flygvärdinnan kommer på fem sekunder. Att röra på sig själv, nej du, det gör bara folk i economy...

Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med.

Att förvänta sig snabb service, och bli besviken när man inte får det, är inte samma sak som att kräva snabb service, och bli upprörd när man inte får det.
 
Ändå brukar folk här mäta tiden det tar att trycka på knappen tills personalen kommer.

Om man betalar för en premium- eller lyxprodukt kan man förvänta sig en hög nivå av service, det ingår i produkten och i personalens arbetsuppgifter. Detta sagt finns det aldrig skäl att vara oförskämd. Gränsen är flytande och beroende på situationen, och kan nog vara svår att definiera i text, men jag tycker nog att det i "verkligheten" oftast känns ganska uppenbart vad som är rätt eller fel i olika situationer.
 
Gränsen är flytande och beroende på situationen, och kan nog vara svår att definiera i text, men jag tycker nog att det i "verkligheten" oftast känns ganska uppenbart vad som är rätt eller fel i olika situationer.

Eller så kanske jag är helt hemmablind, och själv är precis den DYKWIA-personen som alla ondgör sig över utan att själv förstå det! ;-)
 
Vet inte var jag ska börja...

Sitter på första Norwegian-flighten på ungefär ett år.
Just nu irriterar jag mig mest på den annars mycket... trevliga (?) flygvärdinnan som gång på gång stormar förbi i gången.
Har man så en halv centimeter av axeln utanför säteskanten kan man räkna med en ordentlig tackling.

Kämpa!!
 

FFlash

Medlem
Människor som stannar mitt i gångar istället för ut med väggar eller på annat bra ställe.
Människor som inte förbereder sig innan säkerthetskontrollen trots att de stått i kö innan det är deras tur.

I luften är det när någon sätter upp fötterna mellan säten eller säte-vägg framför sig.

Nu då man har boarding groups och allt, fattar inte folk står ivägen på gångarna mer än tidigare!
 

NotRyan

Medlem
Som säkert majoriteten här inne irriterar sig på, folk kan inte boarda... Hur svårt kan det vara att när man har hittat sin plats, lägga upp handbagaget i hyllan och ta ett steg in och släppa förbi övriga medan man tar av sig jacka eller dylikt? När jag råkar ut för såna människor så kommer nästan Örjan Lax i mig fram :D
 
Toppen