Senaste nytt

Vad gäller? "Riktiga" eller plastglas i Plus?

Jensik

Medlem
Jag misstänker att det ska vara riktiga glas men att instruktionerna varit otydliga och därmed appliceras samma godtycke som i så många andra fall...
Det är min misstanke också, som många ggr får kabinpers luddiga instruktioner och tolkar dem lite som de vill. Bara se på antal gratis dryck i Plus och för EBP/EBD i Go, säkerligen samma problem med Glasmysteriet! ;)
 

Stefan62

Medlem
Jag kan inte vetenskapligt bevisa det, men kan det möjligen vara så att det är glas på flygningar över 1,45 h och plast på resten?
 

fcx

Medlem
Det jag råkat ut för mer än en gång är att om man beställer en GT och ett glas vin samtidigt så kommer ena drycken i plastmugg och den andra i glas.
 

Jensik

Medlem
Jag kan inte vetenskapligt bevisa det, men kan det möjligen vara så att det är glas på flygningar över 1,45 h och plast på resten?
Nej detta stämmer inte, jag har fått plast (och glas) till bla LHR och MLA. CPH-GDN fick jag både och på också och den är betydligt kortare än ARN-LHR/ARN-MLA.
 
Hem från Hamburg i SAS Plus i söndags, jag tog en Ramlösa och fick plastglas men killen bredvid mig (seatblock emellan dock) tog en flaska vin och fick glasglas. Kanske har att göra med vad man beställer?
 

Delayed

Medlem
18 segment i Plus från 1 maj och till dags dato. Roade mig med att kika på just denna punkt. Vid fem tillfällen fick jag riktiga glas.

34 segment i Plus sedan 1 Jan och endast fått 3 gånger ... resten har jag tvingat mig till det!

Vid ett tillfälle fick jag faktiskt riktigt glas även till frukosten när jag bad om ett glas äppeljuice. Det tillhör dock verkligen ovanligheterna.

Men alltså... För ni bok över materialet i glasen eller hur tusan kan ni minnas detta? o_O
 
Toppen