Senaste nytt

Vad gäller om man missar flyg pga check-in, och security proceduren?

M

Monkey_Class

Guest
Det är två separata biljetter.
När det gäller fast track så har de det men som det verkar så får jag inte ta med tjejj plus barn utan bara jag får gå där.
@agehall. Du skriver att 4 hr är tight - egna erfarenheter eller via forum?
Kanske jag skulle boka om och åka på kvällen innan och snabbturista på morgonen.
Jag är *A Diamond.
 

agehall

Medlem
4h är tight eftersom det lätt kan ta 2h i USA. Blir inkommande flight lite sen så är du snabbt rökt.

Rent krasst, ska du resa på separata biljetter vill du ha mer tid för att vara relativt säker på att hinna med din anslutning.
 
M

Monkey_Class

Guest
OK. Tack!
Får bli en inre resa över wirren ikväll märker jag (eller snarare att köra man or a mouse med frun - alltid kul med spontana övernattningar :))
 

Senator

Moderator
Jag är inte alls rädd för att detta skall gå fel, men så här skulle jag approchera resan:
1. Köp ett kontantkort i USA, bra att ha.. T-Mobile är enklast, men har inte samma täckning som dom andra men funkar bäst med SIM-lösningar
2. Installera AA appen innan resan, den ger bra uppdateringar
3. Checka in på AA appen, då får du dynamiska ändringar till telefonen
4. Checka in på SAS appen som också kan ge uppdateringar
5. Gå till bagageservice på utresestationen (där din AA resa börjar) och be väldigt ödmjuk om hjälp att manuellt tagga väskan till slutdestinationen. SAS och AA har interline agreement, men i normala fall på samma biljett. Detta kan (understryker kan) också hjälpa dig undvika kostnaden för väskan som annars kostar $25 om du inte har status hos One World. Observera att detta inte är en rättighet, men en fråga är gratis.
6. Om punkt 5. funkar så är du redan "Air-side" på Dulles, och du behöver inte gå ut och hämta bagage. Gå till SAS transferdesk och vissa upp din bagagetag som nu länkas till din bokning

Om du är trevlig och ödmjuk kan detta funka.. :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Inte kanske fullt två, men jag fick stå vid immigrations på IAH i nästan 1:45 efter ankomst med LH440 från FRA...

Fast immigrations är ju en helt annan sak, där har jag ofta kommit upp i en timmes kötid i diverse länder. Jag förstår däremot inte hur security kan ha så liten kapacitet att det kan ta 2 timmar....men hsh nu har ju en del uppenbarligen råkat ut för det i security också. Bara funderar på den väntetiden i kombination med flygplatser som inte öppnar inceckningen förrän 2-3 timmar före avgång...
 

chazzie

Medlem
Fast immigrations är ju en helt annan sak, där har jag ofta kommit upp i en timmes kötid i diverse länder. Jag förstår däremot inte hur security kan ha så liten kapacitet att det kan ta 2 timmar....men hsh nu har ju en del uppenbarligen råkat ut för det i security också. Bara funderar på den väntetiden i kombination med flygplatser som inte öppnar inceckningen förrän 2-3 timmar före avgång...

Agreed, dock finns många parametrar som kan spela in, men ja, något hemskt mycket mer än 30 min har man nog inte spenderat i säkerhetskontrollen!
 

fcx

Medlem
Personbästa(sämsta) är drygt 90 minuter i securitykö på EWR (trots status). Var övertygad om att missa flyget.
 
M

Monkey_Class

Guest
Åk Thai med ankomst 0600 isch när dessutom rysskärrorna plus pakikärrorna landar i nära anslutning till en större högtid i Thailand så skall du se att 4 stationer i immigrationen med lätthet kan spräcka ditt personliga rekord i väntetid :)
Är det dessutom shortage på immigrationslappar och bläckpennor så är ett armetält att reka :)

Samma har hänt i Bei Jing när du landar med morgonkärran och skall vidare med inrikes. Den första passkontrollen gör att klockan hinner bli morgon rusning i security för inrikes. Har man inte varit i Kina innan så kommer man inte att uppskatta kinesisk kö-kultur.
Är iofs bättre nu med den "nya" terminalen.
 

Dr. Miles

Expert
Åk Thai med ankomst 0600 isch när dessutom rysskärrorna plus pakikärrorna landar i nära anslutning till en större högtid i Thailand så skall du se att 4 stationer i immigrationen med lätthet kan spräcka ditt personliga rekord i väntetid :)
Är det dessutom shortage på immigrationslappar och bläckpennor så är ett armetält att reka :)
Vilken flygplats pratar du om?
 
Toppen