Senaste nytt

Vad gäller för att gästa i en lounge?

Nybörjaren som jag är har ännu en fråga, ska flyga med en kompis från Berlin i november. Får jag ta med mig en vän även hos Lufthansas lounger? Innehar Eurobonus Guld. För på bokningsbekräftelsen står det att endast en person har tillgång till lounge, vilket jag tror inte stämmer.
 

Kris

Medlem
Enligt SAS hemsida så måste ni flyga på samma flyg.
Från EuroBonus membership levels | SAS
  • You may bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) into SAS Lounges when you and your family are traveling on SAS, Star Alliance or Wideroe.
Dvs. Inga restriktioner kring att man skall vara på samma flyg för gästande i lounge vid EBG+. Däremot finns det en kommentar för fasttrack:

Bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) through SAS Fast Track in Stockholm, Gothenburg, Oslo and Copenhagen. Applies when you're traveling on the same flight. Learn more here


Edit: noterade att trådens titel nämner fasttrack, men att frågan (som jag tolkar det) gäller lounge access. Så eventuell källa till förvirring. :)
 

Johans00

Medlem
Från EuroBonus membership levels | SAS
  • You may bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) into SAS Lounges when you and your family are traveling on SAS, Star Alliance or Wideroe.
Dvs. Inga restriktioner kring att man skall vara på samma flyg för gästande i lounge vid EBG+. Däremot finns det en kommentar för fasttrack:

Bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) through SAS Fast Track in Stockholm, Gothenburg, Oslo and Copenhagen. Applies when you're traveling on the same flight. Learn more here


Edit: noterade att trådens titel nämner fasttrack, men att frågan (som jag tolkar det) gäller lounge access. Så eventuell källa till förvirring. :)

Konstigt, lyckades gästa in min bror och mor in i loungen för 2 veckor sen utan problem trots att det står att det inte ska gå där.
Sas personal kanske inte läst detaljerna utan bara fyra familjemedlemmar eller en kompis.
 
Från EuroBonus membership levels | SAS
  • You may bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) into SAS Lounges when you and your family are traveling on SAS, Star Alliance or Wideroe.
Dvs. Inga restriktioner kring att man skall vara på samma flyg för gästande i lounge vid EBG+. Däremot finns det en kommentar för fasttrack:

Bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) through SAS Fast Track in Stockholm, Gothenburg, Oslo and Copenhagen. Applies when you're traveling on the same flight. Learn more here


Edit: noterade att trådens titel nämner fasttrack, men att frågan (som jag tolkar det) gäller lounge access. Så eventuell källa till förvirring. :)

Jag svarade så klart på vad som står i rubriken utan att lägga märke till att den specifika frågan gällde lounge. För lounge är det inte krav på samma flyg, men det är det för Fast track, enligt SAS hemsida.
 
Toppen