Vad gäller för att gästa i en lounge?

Diskussion i 'Lounger' startad av Olav Höse, 7 Oktober 2018.

1. Olav Höse

Olav Höse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nybörjaren som jag är har ännu en fråga, ska flyga med en kompis från Berlin i november. Får jag ta med mig en vän även hos Lufthansas lounger? Innehar Eurobonus Guld. För på bokningsbekräftelsen står det att endast en person har tillgång till lounge, vilket jag tror inte stämmer.

2. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt SAS hemsida så måste ni flyga på samma flyg.

4. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Från EuroBonus membership levels | SAS
    • You may bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) into SAS Lounges when you and your family are traveling on SAS, Star Alliance or Wideroe.
    Dvs. Inga restriktioner kring att man skall vara på samma flyg för gästande i lounge vid EBG+. Däremot finns det en kommentar för fasttrack:

Bring a friend or up to 4 immediate family members (spouse/partner/parents and your own children) through SAS Fast Track in Stockholm, Gothenburg, Oslo and Copenhagen. Applies when you're traveling on the same flight. Learn more here

Edit: noterade att trådens titel nämner fasttrack, men att frågan (som jag tolkar det) gäller lounge access. Så eventuell källa till förvirring. :)

5. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt, lyckades gästa in min bror och mor in i loungen för 2 veckor sen utan problem trots att det står att det inte ska gå där.
    Sas personal kanske inte läst detaljerna utan bara fyra familjemedlemmar eller en kompis.

6. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag svarade så klart på vad som står i rubriken utan att lägga märke till att den specifika frågan gällde lounge. För lounge är det inte krav på samma flyg, men det är det för Fast track, enligt SAS hemsida.

7. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Har du EBG? Scannade du boardingpass i grinden vid loungen själv?

8. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Korrekt, precis som jag citerade. Misstänkte det, därav min Edit. :)

ResenärenLars gillar detta.
  9. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågade en i personalen som satt utanför grindarna om jag kunde gästa in dem och det gick bra enligt henne.
    Är ebg.

10. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Då hade säkert personen i fråga en bra dag och släppte in er. Grattis! :D

FilipJ och Johans00 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!