Senaste nytt

Vad föredrar ni? Flyga framåt eller bakåt?

agehall

Medlem
Blir man inte åksjuk av att åka baklänges när man flyger? Jag hatar SJ som alltid sätter mig så att jag får åka baklänges hos dem.
 

Storsteffe

Medlem
Blir man inte åksjuk av att åka baklänges när man flyger? Jag hatar SJ som alltid sätter mig så att jag får åka baklänges hos dem.

Tror inte det är likadant på flygplan, jag brukar ha lite känningar på tåget men har inte märkt något på flyget, iofs så brukar det inte göra någon större skillnad för mig hur jag sitter på tåget, blir halvdålig ibland när jag sitter framåt också.
 

Stefan62

Medlem
Jag gillar rear-facing i 180-graders stolar för då får man huvudet lite högre än fötterna när man ligger ner tack vare flygplanets vinkel.


Hur fungerar det vid serveringen? Sträcker sig flygvärdinnan/-värden över det ena sätet för att nå fönster-platsen eller går hon/han runt?
 
Last edited:

kristerj

Medlem
Hur fungerar det vid serveringen? Sträcker sig flygvärdinnan/-värden över det ena sätet för att nå fönster-platsen eller går hon/han runt?

Det finns en avdelare mellan sätena som fälls ner vid servering, så att personalen kan nå den "inre" platsen. Ett visst mått av "sträckning" blir det, men inte någon skillnad mot traditionell 2-2 konfiguration. Reser man i par kan avdelaren vara nere hela tiden.
 
Blir man inte åksjuk av att åka baklänges när man flyger? Jag hatar SJ som alltid sätter mig så att jag får åka baklänges hos dem.

Åker man fintåg i Japan som Narita Express eller Shinkansen behöver man inte åka baklänges eftersom stolarna vrids runt till färdriktningen vid ändstationerna.
 
Last edited:
Toppen