Vad får man inte missa i Berlin?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Nicedase, 9 Juli 2018.

Tags:
  1. Zackris

Zackris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du vill dricka några glas i en skön atmosfär rekommenderar jag Klunkerkranich på Karl Marx strasse 66. En mysig takbar som förvandlas till nattklubb mot natten.

Du kliver in i gallerian och tar hissen högst upp i ett parkeringsgarage, promenera sedan den sista våningen upp på taket och njut av en god öl och vacker utsikt.

KLUNKERKRANICH | Der Kulturdachgarten über Neukölln

Kris och srg gillar detta.
  2. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Trevligt ställe, definitivt! Kan vara lite klurigt att hitta första gången när man irrar sig upp igenom hiss och parkeringsgarage. Finns även en sandlåda på taket för er med kids på släp.

Zackris gillar detta.
  3. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
  4. Fred Flintstone

Fred Flintstone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Monkey Bar är givet!

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag testade flak tower turen och var nöjd, en del av andra världskriget jag inte hört och läst om tidigare.

Berliner Unterwelten

Jönsson gillar detta.
  6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Perfekt tips. Visste inte att det fanns några större rester av något flakturm kvar i Berlin.

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Man demolerade de 3 som byggdes där men ett står delvis kvar som man får gå in i och få sig en ordentlig historielektion. Det ska vara 10 grader där inne säger de, stämde inte för mig när det var 30 grader utanför. Var rätt skönt i shorts och t-shirt och slippa värmen, kan dock vara bra med långbyxor och långärmat om det är svalare ute.

Jönsson gillar detta.
  8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyget hem.... sorry kunde inte hålla mig. :D

Berlin är ju en intressant stad, själv gillar jag att bara strosa runt och insupa känslan av blandning av öst och väst.

9. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för alla tips
    Det är rätt bra med BC.se

Jag spendera 5 dagar i Berlin, för första ggn på ca 25 år. Sist jag var här fanns det en mur genom staden:eek:

Jönsson, Lagerman, rvarttinen och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!