Senaste nytt

Vad får man Club Carlson poäng för?

mry

Medlem
När man bokar hotelrum via clubcarlsson.com får man extra poäng för att man bokar online.

När man bor på ett hotell så får man poäng för rumspriset och övriga utgifter som är på ditt rum. Man får inte poäng för skatt/moms och liknande avgifter.

Får man poäng för det som sätts upp på rummet även om rummet är förbetalt via clubcarlson.com till ett betala i förväg pris?
 

mry

Medlem
Om man bokar något via hotellet, typ en guidad tur eller så, om de sätter upp den på rummet får man väl poäng för den med?
 

chrisljo

Medlem
Nei, man får ikke poeng for tjenester levert av andre enn hotellet. Fikk f.eks. Ikke poeng for Spabehandling på The Mayfair.
 

Mikael

Medlem
Måste man sätta det på rumsnotan för att få poäng? Säg att jag äter på en restaurang i ett Radisson-hotell men inte bor där. Om jag då visar mitt CC-kort, få jag då poäng (och rabatt 15%, guldkortsförmån)?
 

Moco

Medlem
Måste man sätta det på rumsnotan för att få poäng? Säg att jag äter på en restaurang i ett Radisson-hotell men inte bor där. Om jag då visar mitt CC-kort, få jag då poäng (och rabatt 15%, guldkortsförmån)?

Nej, du behöver inte sätta det på rumsnotan. Du får fortfarande poäng och rabatt som "walk-in".
 

Luft

Medlem
Nej, du behöver inte sätta det på rumsnotan. Du får fortfarande poäng och rabatt som "walk-in".

Är du helt säker på det? Jag själv har enbart fått poäng på mat och dryck om jag satt upp notan på rummet. Rummets "rate" måste också tjäna poäng för att man ska få poäng på mat och dryck (man får alltså ej poäng för maten när man bor för poäng). Här är ett citat från Club Carlson's hemsida "Club CarlsonSM erbjuder medlemmar 20 Gold Points® per US-dollar* som spenderas på berättigande hotellövernattningar samt alla måltider och drycker som debiteras på rummet på mer än 1 000 Carlson Rezidor-hotell över hela världen." (EARNING GOLD POINTS® HAS NEVER BEEN EASIER)
 

mry

Medlem
Man får bara poäng för saker som läggs på rummet.

Man får rabatt utan att ta det på rummet.

När jag bodde på Arlandia och skulle checka ut på morgonen och komma och käka middag på kvällen så flyttade de mig till ett rum som inte fysiskt finns för att jag skulle få poängen även för middagen :)
 
Last edited:

Moco

Medlem
Hmm. Då ber jag om ursäkt. :eek:
Jag ville minnas att det var möjligt ändå. Å andra sidan är det sällan jag inte är rumsgäst och råkar äta där.
 
Toppen