Senaste nytt

Vad behöver man tänka på när man flyger med EasyJet?

palmen

Moderator
Premiär för mig idag på EasyJet. Deras priser till Berlin kan inte riktigt matchas av SAS så valet var enkelt.

Har bokat priopaketet som ska ge prioboarding, 2 handbagage samt plats vid nödutgång. Kostade bara ca 150 kronor extra per väg.

Som jag förstått det måste man fixa boardingpass själv och för det har jag skaffat deras app.

Är det något mer man behöver tänka på? Vill inte råka ut för några oförutsedda kostnader.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag åker Easyjet alltför ofta numera av prisskäl, har inget att klaga på förutom att jag hellre skulle åka med bolag som ger mig poäng, ombordservice och bytesmöjligheter. Men kan inte komma på något man behöver tänka på...aldrig bokat något extra med dem dock, som priopaket. Jag ser det som en extra snabb buss helt enkelt.

Ska väl vara att det kostar extra att vara utan boardingpass så det gäller att ha mobilen laddad någorlunda, alternativt med sig utskrivet på papper.
 

palmen

Moderator
Du borde vara all set. Kör också oftast Easyjet till Berlin och tycker det brukar funka bra. Plus i kanten att de kör med Brewdog Punk IPA med.
Jag noterade det, stor risk att man måste köpa någon. Kanske inte mitt förstaval av IPA men den är stabil.
 

Lollet

Medlem
Har inget tips, men kom att tänka på när jag flög London-Ibiza några år sedan med EasyJet.
En röd lampa började blinka (kommer inte ihåg om den lät också) och flygvärdinnan utbrister "What's that!?". Hon står där en stund och fattar inte vad den röda lampan innebär, tills en flygvärdinna från bakre galley kommer springandes och säger att dom försökt påkalla deras uppmärksamhet för att någon svimmat bak i planet.

Kul när flygvärdinnorna har koll på läget :p
 

palmen

Moderator
Man kommer väl in på T5 direkt med EasyJet boardingkort på Arlanda? Eller måste jag förbi T2?
 

anjak

Medlem
Man kommer väl in på T5 direkt med EasyJet boardingkort på Arlanda? Eller måste jag förbi T2?
Ja inga problem, tänk på att boarding startar 40 minuter innan avgång annars gjorde du helt rätt som köpte till nödutgång och prio. Med prio funkar easyjet faktiskt väldigt bra att flyga med.
 

Jönsson

Medlem
Vill minnas att de är kinkiga med bagagestorlek samt att man måste boarda tidigt. Det gäller att komma tidigt till gate.
 
Toppen