Senaste nytt

Vad önskar du hotell kunde bli bättre på?

rob74

Medlem
Krångliga internetuppkopplingar kan man ju bli tokig på. Är på Choice Hotel Uman i Umeå och gav till sist upp och kör nu via mobilen istället.
24 timmars access med användarnamn och lösenord via Telia Homerun och inget funkade. Snackade med receptionen utan att komma någon vart.
Bättre med rumsnummer + namn och sedan fritt fram!
För att nämna något positivt så finns här eluttag på behöriga ställen! Får utforska hotellet närmare under helgen...
 

Johannes

Medlem
Bastu är ingen lyx utan en männsklig rättighet :) Men visst har du rätt, man bokar inte sånna rum, man frågar efter dem vid incheckning och viftar med diverse medlemskort....
 

agehall

Medlem
Jag blir irriterad när det inte finns ett eluttag i närheten av sängen. Jag vill t ex kunna ladda mobilen och samtidigt ha den bredvid mig under natten och inte i andra änden av rummet. Det är ju knappast jätteofta man reser runt med ett par meter skarvsladd i väskan.

Jag håller helt med. Dock brukar jag oftast ha ett grenuttag med mig, så jag får 5 uttag och ca 1,5m rörlighet från kontakten.

Bättre internetkonnektivitet, gärna via sladd.

Ja, och utan koder och skit som man måste ringa till receptionen för att få. Jag gillar också sladd, för då kan jag koppla in min egna accesspunkt och få *BRA* wifi i rummet.
 

rob74

Medlem
Är just nu på Radisson Béke i Budapest. Har hur bra WiFi som helst via mobilen, men min dator hittar nada nätverk. Tycker oftast det har brukat vara tvärtom.
 

majer

Medlem
Bodde totalt åtta månader på ett 5-stjärnigt hotell i Kaohsiung. Long-term guest som jag var blev jag av hotellet inbjuden några gånger till vad de kallade för cocktail-party. Jag fick träffa alla cheferna, de bjöd på diverse delikatesser (har aldrig ätit godare räkor eller tonfisk förut) samt diverse bubbel. Deras mål var likvärdigt med rubriken för den här tråden, vad kan de göra för att förbättra sin verksamhet? Spontant tyckte jag de kunde ha dessa bjudningar lite oftare! I övrigt hittade jag inte så mycket att klaga på i det fallet.

Något jag saknat på en del hotell är ett eller några strömuttag som inte stängs ner när man drar ur kortet när jag lämnar rummet. Lämnar gärna laptopen igång om jag går för en promenad en ledig dag och vill inte att den ska självdö.
 
Har också reflekterat över detta. O jag håller med om att de tar betalt bara för att de kan. Kommer man till hotellet på affärsresa så är man ofta tvungen att kolla sin mail då man ju är där i jobbets tjänst. Dessutom så glider väl hotellen på det faktum att det oftast inte är privatpersonen som betalar notan utan ett företag. :/
 
Bodde på fint hotell i Slovenien för några år sedan o en av mina kollegor berättade att han hade sin duschkabin mitt i rummet (utan avskärmning). Vi alla vallfärdade till hans rum för att beskåda detta.
När jag kom hem berättade jag för en kompis som rest mkt i gamla östeuropa o han sa att det var standard i vissa trakter där borta.
 

Gnopps

Medlem
Strykjärn! Även i fina hotell är strykjärnen ofta undermåliga och att ringa respan för att få det utbytt ger samma resultat. Antingen har de inget glid eller så läcker de som såll.
 

Dr. Miles

Expert
En sak som jag kom på när jag reste i Asien den här gången.

Det vore praktiskt om hotell hade en våg vid receptionen så att gäster kan väga sitt bagage.
 
Det där med strykjärn vill jag skriva under på! Mycket välbehövligt!

AHO: Varje gång jag reser och vet redan innan att min packning kommer förändra sig under resans gång i vikt tar jag med mig en liten portabel bagagevåg som jag köpte på Kell & Co för 39:-. Väger mycket lite och fungerar utmärkt.
 
Toppen