Senaste nytt

Vad är vitsen med Uber taxi?

jerixon

Medlem
Hittar inga flat rates från flygplatserna i NYC till Manhattan eller Från O'haere till Downtown Chicago. Kanske inte finns listat?
 

igelkotten

Medlem
Hittar inga flat rates från flygplatserna i NYC till Manhattan eller Från O'haere till Downtown Chicago. Kanske inte finns listat?

Detta kanske inte är särskilt konkret, men jag har aldrig åkt så billigt med Uber som jag gjorde i Chicago. Vill minnas att resan från ORD till downtown kostade mig runt $25, en resa på ca 40 minuter. I Chicago var jag en gång tvungen att åka till en polisstation för att hämta upp min plånbok, den resan tog 20 min till stationen, bilen stod utanför och vänta på mig i 30 minuter, och sedan 15 minuter resa till mitt boende – totalt 45 minuter. Det kostade mig $23. Snorbilligt!
 

Bibinski

Medlem
Från WAW till Hilton Warsaw Hotel and Convention Center (@ grzybowska) för fantastiska 19 PLN = ca 45 SEK. Resan tar ca 15-25 minuter. Finns dock endast Uber Pop och Uber Family (vilket är samma sak bara att det finns en barnstol) men fungerar riktigt bra och är svinbilligt !
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AtleFlyg

Medlem
Jag åkte med en som beställt en UberPop... Första och sista gången... Chauffören kunde ju varken svenska eller köra... Trodde jag skulle dö tre-fyra gånger under resans 29 minuter. Alldeles för mycket svarttaxikänsla för min del.
 

Bibinski

Medlem
Jag åkte med en som beställt en UberPop... Första och sista gången... Chauffören kunde ju varken svenska eller köra... Trodde jag skulle dö tre-fyra gånger under resans 29 minuter. Alldeles för mycket svarttaxikänsla för min del.
Jag håller med om detta i Sverige, ofta markant skillnad på chaufförerna mellan uberX och pop. Men när de kör så i Polen så får man ju ta med i beräkningarna att det är så man kör där borta och va glad att man kommer undan billigt iallafall! :D
 
Räcker det inte med kvittot du får på mailen ? Eller är det ekonomiavdelningen som är knepiga menar du ?
Nja, det som kommer på mailen är inte ett kvitto i skatterättslig mening, exempelvis finns ingen moms specificerad där, ingen uppgift om säljare etc etc. Skattmasen kommer inte godkänna något momsavdrag där.
 
Här kommer en lösning:
Gå in på ditt uberkonto
Mina Resor > Visa detaljer > Ladda ner faktura.

Där har du både moms och säljare angivet :)
Har redan testat, brukar hämta kvittona där. Men för Pop är de inte lika villiga att lämna ut.
Namnlöst.jpg
 
Toppen