Senaste nytt

Vad är viktigast för er i en lounge?

bossefin

Medlem
Som många andra så är det lugn och ro som är det viktigaste följt av någorlunda snabbt wifi. Mat och dryck dock ej oviktigt inte minst vad som serveras på tidiga mornar (och då är inte spriten direkt viktig).
 

Storsteffe

Medlem
Lugnet naturligtvis och bekväma möbler, pinnstolar alá IKEA undanbedes. Dryckesutbudet är vid en del resor också lite intressant, mat inte så intressant, äter hellre riktig mat utanför loungen.
 

agehall

Medlem
Jag har funderat ett tag på vad som är viktigt för mig i loungen. Skulle säga att det varierar med omständigheterna, men det jag alltid värdesätter högt är möjlighet till dusch i samband med longhaul. Mat har jag sedan länge gett upp hoppet om i de flesta lounger, i bästa fall blir man iaf mätt, men gott är det sällan. Sprit kan vara trevligt ibland, men med tiden så blir det mindre och mindre viktigt i allmänhet. (Vid speciella tillfällen är det dock trevligt!)
 

trekker

Medlem
Nu har jag funderat pa detta sedan jag laste denna trad igar. Det ar ju en blanding av flera faktorer som spelar in for att det ska bli perfekt.

Det absolut viktigaste ar ju en bra och bekvam sittplats och ett bra wifi. Sedan kommer mat och dryck, jag vill kunna ata riktig mat under hela dygnet - manga lounger serverar tyvarr bara snack stora delar av dygnet (speciellt i UK). Utsikt fran loungen ar ocksa ett plus och garna nagon akivitet sasom bastu.

Cathay Pacifics First Class Lounge och BA Galleries First i T3 pa LHR ar valdigt nara vad jag kallar perfekta lounger. Synd att de inte har bastu bara.....
 

Valley

Medlem
Lugn och ro. WiFi som fungerar. Fräsch mat. Behöver inte vara så värst mycket, bara det är fräscht. Men låt mig slippa dessa vidriga dolmar (kanske de är borta vid detta laget) och hårda omogna ostar.
Kaffe som är värt namnet är heller inte att förakta. Och finns något trevligare att hälla i glasen blir jag inte ledsen. Men det är inte det viktigaste
 

varva77

Medlem
Något ordentligt att äta är aldrig fel. Är inte speciellt kräsen så tycker oftast nätverksbolagen är helt ok. Stort undantag är dock United som är katastrof.
Annars är det inte avgörande med tanke på hur jag oftast utnyttjar loungerna men det gör mig vansinnig varför det nästan konsekvent är usel wifi (pulsen går upp bara jag tänker på SAS loungerna), något som bör vara relativt billigt och enkelt fixat...
 
Toppen