Senaste nytt

Vad är IAPA?

ACervin

Medlem
Sommarens trip till USA visade sig vara en American Airlines biljett, så jag gick med i deras bonusprogram, man vet ju aldrig om det blir mer. Har nu fått erbjudande att gå med i något som heter IAPA. Blir inte riktigt klokt på vad det egentligen är. Förutom reseförsäkring verkar det vara något som liknar Tripit?

Någon som har erfarenhet?
 

henrik l

Medlem
Känner inte till det, heller, men om man är med i AAdwantage brukar det rassla in en olika erbjudanden nu och då. Övrigt när det gäller AAdwantage så rekommenderar jag att du behåller det om du vill köpa miles som du kan utnyttja inom OneWorld. Som det ser ut i dagsläget är deras uttagstabell för Airline-partners mycket förmånlig, särskilt om du vill flyga mellan Europa och Asien. Plockade nyligen ut en biljett med Cathay Pacific, first tillTaipe och business hem från Bangkok, 122 500 miles (First t&r 140 000 miles, business t&r 105 000 miles).

Dom kan inte konkurrera med US-airways när det gäller kampanjer med billiga miles. Normalt får du köpa max 40 000 miles per år, 1100$ om du köper allt på en gång+vissa avgifter, men dom kör ofta kampanjer du kan få upp till 25-30% mer. Samma regler gäller som för US-airways, minst en aktivitet på 18:e månad håller du liv i milen tillsvidare. Finns lite mera info i den här tråden.
 

GVA380

Medlem
Jag var medlem i IAPA ett eller två år (kommer ej ihåg) i mitten av 80-talet då jag flög mycket på USA, Asien och Oceanien. Minns det som inte så speciellt, rabatt på hotell och hyrbil ingick i medlemskapet förutom försäkring. Då i alla fall gjorde de en stor affär av att kunna företräda resenärernas intresse vs. flygbolag och myndigheter (av stuk intresseorganisation). Inte värt pengarna var min dom då, även om det då inte var någon stor summa.
 
Toppen