Vad är en acceptabel väntetid i chatten?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Alexis, 26 Oktober 2017.

  1. Alexis

    Alexis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Att komma fram till SAS kundservice via deras chatt tar ofta lång tid. Vad tycker du vore en acceptabel väntetid på att få komma fram till kundservice via chatt?
     
  2. Mr_H

    Mr_H Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Utan att direkt svara på din fråga så tycker jag att det största problemet med kundservice, oavsett om det är via telefon eller chatt, är när man inte får reda på hur många som står på kö innan en själv. Jag kan tänka mig att vänta någorlunda länge, men det är oerhört frustrerande när man inte har någon aning om huruvida det är 5 eller 50 minuter. Om man inte får reda på någon köplats så förväntar jag mig att komma fram mer eller mindre omgående. När jag chattat med SAS har jag väl väntat runt 20-25 minuter som längst tror jag.
     
    igelkotten och Alexis gillar detta.
  3. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Drygaste med SAS chatt är ju att den kickar ut mig hela tiden... så jag har slutat att använda den helt. Tidigare, när det fungerade, fick jag vänta allt mellan 5 till 30 minuter, dock fick jag aldrig veta i förväg hur lång tid det skulle ta.
     
    Alexis gillar detta.
  4. AtleFlyg

    AtleFlyg Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    På SAS chatt får man se vilken tur man har i kön. Iaf igår. Hade plats 31 och det tog ca 25 min.

    Hellre chattkö än telefonkö. Slänger upp kön på andra skärmen och kan arbeta medan jag köar och prata i telefon med mera. Mycket drygare med telefonkö pö 25 min
     
    Alexis och Double Trouble gillar detta.
  5. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Det är väl egentligen inte så intressant hur många som står innan en i kö, utan hur lång tid det tar. Antal före i kön utan att veta antal agenter är ganska värdelös information. Är det bara en agent eller tio agenter gör ju väldigt mycket på tiden.

    Som svar på frågan så skulle jag säga max fem minuter. Med tanke på att en agent har många chattar samtidigt så är det en rimlig tid.
     
    Agö och Alexis gillar detta.
  6. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, ser man hur många som är före så ser man ju hur snabbt det räknar ner också.
     
    ekf, Ultra Magnus och Alexis gillar detta.
  7. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, tills det kommer en som tar 30 minuter på sig med diverse komplicerade frågeställningar...
     
  8. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Frågeställningar såsom: Hur många smoothies och påsar chips ingår i SAS plus? Eller, när kommer det en fungerande version av sas.se? Osv...
     
    Alexis gillar detta.
  9. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    I det fallet är frågan väldigt enkel. Svaret däremot...
     
    h9kh9k och Alexis gillar detta.
  10. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Touché! :)
     
    Alexis gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×