Senaste nytt

Vågar man boka på Orbitz

Dr. Miles

Expert
Som företaget är det nog inget direkt fel på Orbitz, men de visar ibland felaktiga platstillgänglighet speciellt när Married segments är inblandad.
Prova att gå till betalningsfasen om priset är fortfarande samma. Om ja, bör det det inte vara något problem.
 
  • Gilla
Reactions: WTP
Orbitz har ju ofta Free Cancel, eller så för du över det belopp du tror att det blir och flyttar alla dina övriga pengar till ett annat konto så kan inte mer pengar dras än vad du planerat/räknat på?
 
  • Gilla
Reactions: WTP

WTP

Medlem
Som företaget är det nog inget direkt fel på Orbitz, men de visar ibland felaktiga platstillgänglighet speciellt när Married segments är inblandad.
Prova att gå till betalningsfasen om priset är fortfarande samma. Om ja, bör det det inte vara något problem.
Har provat mata in all information förutom kreditkortsuppgifter och det står fortfarande samma pris 4130 USD.
Är det någon här som kan kolla platstillgänglighet via tex. Experflyer? Det skulle uppskattas väldigt mycket.
 

AABack2ARN

Medlem
På seatmappen för ARN-DOH ser det inte ut att finnas några mittensäten kvar (övriga har jag inte tittat på). MrJet säger just nu att det bara finns två platser kvar och jag tror det är ARN-DOH som är begränsningen

hkg.png


Att du inte hittar dessa biljetter på Qatars egen sida kan bero på att det är biljetter som begränsas till resebyråer (Cathay har ganska ofta det knepet)
 
  • Gilla
Reactions: WTP

WTP

Medlem
Samma resa idag på Orbitz (och om jag har förstått rätt MrJet och Orbitz är samma företag?) kostar 4155 USD cca 34300 SEK. Alltså skillnaden är mer än 5 kkr till det du hittade @AABack2ARN
Blir inte klok på detta. Vi tar ett beslut under dagen så får vi se hur det bli..
Det som gör ont är att vi hade "samma" resan bokat för 29.4 (onsdag - måndag) via QR med bättre tider på inbound (HKG-DOH-ARN) och hela resan var QR oc CX för 27 kkr, men pga situationen i familjen kunde vi inte ta den :(
 
Toppen