Växla mellan SAS Amex Elite och Premium

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pedantic, 15 Augusti 2019.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men om det gamla var av typen betalkort så går de inte att skaffa igen, finns bara kredit numera och man kan inte ha två st kredit Amex Elite samtidigt.

EBGGOT gillar detta.
  2. Jackie

Jackie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt samtal med Amex så kommer inte intjänade vouchers att raderas utan man behåller allt man tjänat in.

Tore Saether och EBGGOT gillar detta.
  3. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    har redan ett 3757-kort... behöver inte två och det räcker absolut med 1st SAS Elite.

4. Baker421

Baker421 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, nybörjare här och har kanske blivit lite förvirrad. Har det alltid varit så att AmEx SAS Premium ger bara en 2-4-1 voucher oavsett om man spenderar 300.000 kr i ett kalenderår? Trodde att jag hade läst någonstans att man skulle kunna få två vouchers om man spenderade den ytterligare 150.000 kr.

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Hej! Välkommen hit!
    Det gäller för SAS Amex Elite, inte för Premium där man får en st halva priset voucher efter 150K

Baker421 och Sir Lemon gillar detta.
  6. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har alltid varit så.

Baker421 gillar detta.
  7. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var i förra veckan i kontakt med AmEx, fast ett byte tvärtom, från Premium till Elite, sedan gjorde jag processen online.

1. Försäkringen på mina resor gjorda med det uppsagda premium-kortet gäller så länge jag har Elite. Här är det ju dock ett "bättre" kort, vet inte om försäkringen blir nedgraderad, eller ens gäller, när du går från ett bättre till ett sämre.

2. Det togs ingen kontroll på mig, ansökan godkändes i och med att jag klickade på "ansök".

3. Inte tänkt på, fick förvisso se vad jag godkänts för och det var kring samma kredit som innan, men om det var 10000 kr plus eller minus, eller exakt samma, kollade jag inte.

8. Gus

Gus Medlem

Jag hade mailat och frågat, så att du har svaret skriftligt.

Tonton gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!