Senaste nytt

Växla American Express Membership Rewards-poäng till... vadå?

Tonton

Medlem
Brukar det gå smidigt att föra över poäng till SAS Eurobonus? Jag får upp detta felmeddelande. Vet någon vad som kan vara fel? Måste namnet på mitt Amex vara exakt samma som på mitt Eurobonus? (Det är det inte). Jag gjorde en testöverföring till Hilton och det gick utan problem. Visa bifogad bild 84822

Min kollega hade samma problem två dagar sedan. Vet att han ringde Amex, men har inte koll på vad resultatet blev. Återkommer imorgon när jag har frågat... :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

J-Dog

Medlem
Jag har haft samma problem sedan strax före nyår och försökt en två, tre gånger under några veckor. Har gjort överföringar tidigare till SAS så det har fungerat.

Via telefon hade det säkert löst sig för mig också men det har inte varit "bråttom" för mig att göra överföringen utan bara nått som "ska göras" så jag har avvaktat för att se om AMEX får till det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag har värvat en typisk "Svensson-familj" (man och fru runt 40 år, 2 barn mellan 6-9 år) till AMEX Green och de kommer att få 50 000 Membership Rewards när de har spenderat 10 000 SEK. Kan någon rekommendera något prisvärt de kan använda poängen till? Blir en övernattning på ett Club Carlsson hotell bäst, eller? De har inget intresse av att bli smittade av BC-sjukan så de vill inte spara ihop till en förstaklassresa på lång sikt :)
 
Last edited:

DrKlas

Medlem
Planerar man att växla sina MR-poäng till Scandic ska man inte vänta för länge. Efter den 30:e september går det inte längre då samarbetet mellan Amex och Scandic upphör. Lite synd tycker jag då just den möjligheten är en av fördelarna med MR-programmet för min del.
 

GOTBound

Medlem
Jag förde över Membership Rewards-poäng till Eurobonus sent igår kväll, idag var det inne på mitt Eurobonuskonto, imponerande.

Senast i somras strulade det och jag fick likadant felmeddelande som nämnts tidigare i denna tråden och fick tillslut ringa AMEX.

Spontant känns det som AMEX och SAS uppdaterat sina eller sitt system.

EK
 
Last edited:

John Rambo

Medlem
Fråga angående DrKlas information ovan; ”samarbetet mellan Amex och scandic upphör” - är detta nedbars deras MR-poäng/scandic poäng samarbete som har upphört? Vad jag kan finna så är det fortsatt så att man som Amex platinum innehavare blir Scandic Lvl 3 medlem etc.?
 

taxvalp

Medlem
Fråga angående DrKlas information ovan; ”samarbetet mellan Amex och scandic upphör” - är detta nedbars deras MR-poäng/scandic poäng samarbete som har upphört? Vad jag kan finna så är det fortsatt så att man som Amex platinum innehavare blir Scandic Lvl 3 medlem etc.?

Även denna förmån har tyvärr upphört...
 

Jonas C

Medlem
Jag har värvat en typisk "Svensson-familj" (man och fru runt 40 år, 2 barn mellan 6-9 år) till AMEX Green och de kommer att få 50 000 Membership Rewards när de har spenderat 10 000 SEK. Kan någon rekommendera något prisvärt de kan använda poängen till? Blir en övernattning på ett Club Carlsson hotell bäst, eller? De har inget intresse av att bli smittade av BC-sjukan så de vill inte spara ihop till en förstaklassresa på lång sikt :)
Rent spontant är Amex Green, Blue och Gold totalt värdelösa kort. Då kan man lika gärna fortsätta att använda sitt vanliga bankkort. Men om man nu vill få någon nytta av poängen så skulle man kunna växla dem till Hilton och boka en natt i lägsta kategorin för 5000 poäng.

Annars så brukar BA Avios vara rätt bra värde för poängen. Räcker till en enkelresa CPH-LHR.
 

palmen

Moderator
Rent spontant är Amex Green, Blue och Gold totalt värdelösa kort. Då kan man lika gärna fortsätta att använda sitt vanliga bankkort. Men om man nu vill få någon nytta av poängen så skulle man kunna växla dem till Hilton och boka en natt i lägsta kategorin för 5000 poäng.

Annars så brukar BA Avios vara rätt bra värde för poängen. Räcker till en enkelresa CPH-LHR.
På vilket sätt är green/blue/gold totalt värdelösa?
Om det bara är eurobonus-poäng man är ute efter ger åtminstone green/gold bättre med poäng än SAS Amex-korten när man handlar i utländsk valuta. Att få 3MR per krona man spenderar i utländsk valuta är riktigt bra och kan dessutom växlas till mycket annat än eurobonus om man nu inte vill ha poängen där.
25 eurobonus-poäng per 100 sek spenderat är rätt bra utfall för ett kort som är gratis (Amex Green)
 
Toppen