Det är helt bortkastat att starta en flyglinje med en frekvens om dagen, finns ingen anledning att välja bort tåget.
I detta fall är det möjligtvis bara utresan om man harr tidigt flyg från CPH som det skulle kunna vara någon nytta med linjen. Cimber har inte heller några attraktiva priser. Man kan ju kalla fall hoppas på det är en regional jet maskin dom sätter in. Om inte är tåget bra mycket bättre än en skramlig och sjuklig turboprop maskin.
Vi har två frekvenser med Cimber från NRK och det är på långa vägar otillräckligt, därför blir det Arlanda i de flesta fallen när man flyger. Även tåg till CPH är ett alternativ.
Någon gissade tidigare att denna linje skulle vara borta inom tre tidtabellperioder, jag gissar på två.
Såklart linjen är tänkt som en matarlinje, något annat har ju aldrig påståtts.
Detta är helt perfekt för företaget jag arbetar på. Tack vare linjen kan vi åka över dagen till så gott som hela Europa. Det
går inte idag. Trots att man tar det ap-tidiga tåget hinner man inte med de tidiga avgångarna (och att åka så tidigt är inte humant i vilket fall). Tidigaste tåget går 05:15 och är nere på Kastrup klockan 07:34. Gaten till Londonflighten stängde nio minuter tidigare. För mig är i alla fall det en anledning att inte välja tåget.
Vi kommer spara oräkneliga tråkiga hotellnätter tack vare detta. Som exempel innebär linjen att vi sparar tre timmar enkel resa till vårt tyska kontor.
Exakt samma sak har jag hört från många andra resande människor som bor i Växjö.