Senaste nytt

Väskan till Bangalore kom aldrig fram...

Dr. Miles

Expert
Det var inget krav att använda Amex vid köp av nödvändiga ersättningskläder/varor.
I alla fall så har det varit när jag skickade ersättningsanspråk till Solid försäkringar.
 

ekf

Medlem
Dubbelkollade innan, och det är fullt möjligt att få ersättning från flera håll. Så det ska inte vara bedrägligt på något sätt.
Jag tror att @Dreamliner syftade på att du ansökt om ersättning från din hemförsäkring när du i själva verket var på tjänsteresa...

Jag blev nyfiken och tog en kik i villkoren för Folksams hemförsäkring som jag har. I villkoren för tilläggsförsäkringen ”Resplus”, som jag också tecknat, skriver de på sidan 24:

”Försäkringen gäller för resor som utgår från Norden och som du gör i egenskap av privatperson.”.
http://mediaarkivet.nu/Sites/A/Folksam+Mediaarkiv/3688?encoding=UTF-8

Jag hittar inte motsvarande begränsning i grundförsäkringens villkor, vilket jag trodde att jag skulle gjort.
 

Big Birger

Medlem
Jag tror att @Dreamliner syftade på att du ansökt om ersättning från din hemförsäkring när du i själva verket var på tjänsteresa...

Jag blev nyfiken och tog en kik i villkoren för Folksams hemförsäkring som jag har. I villkoren för tilläggsförsäkringen ”Resplus”, som jag också tecknat, skriver de på sidan 24:

”Försäkringen gäller för resor som utgår från Norden och som du gör i egenskap av privatperson.”.
http://mediaarkivet.nu/Sites/A/Folksam+Mediaarkiv/3688?encoding=UTF-8

Jag hittar inte motsvarande begränsning i grundförsäkringens villkor, vilket jag trodde att jag skulle gjort.

Aha. Det kan onekligen vara en gråzon då det var 2 dagar tjänsteresa och 2 dagar privat. Tack för info!
 

Vojago

Medlem
Det står i Amex villkor att utlägget ska betalas med Amex, men när jag pratade med Amex fick jag intrycket att det kanske går att ordna ändå. Det smidiga nu var att jag kunde beskriva vilka affärer det var jag handlat i, så kunde de se på korttransaktionerna direkt vilka det var och ersätta utan att jag ens behövde skicka in kvittona. Ersättningen betalas ut till min bank, och krediteras inte på Amex-fakturan. Så bara det ger några extra poäng. :)
Drabbades av en väskförsening häromveckan och fick ersättning även om en del av utläggen inte hade betalats med mitt Amex. Nu tog en av butikerna (den enda öppna som jag hittade vid den tidpunkten) inte Amex vilket jag skrev i min skadeanmälan. Men jag fick uppfattningen att det inte var så viktigt. Jag fick svar inom någon dag. Snabbt och smidigt!
 
Toppen