Senaste nytt

Värt med omväg via London för att flyga A380 med Singapore Airlines?

toer00

Medlem
Jag har bokat
Arlanda - Singapore - Tokyo - Singapore (3 dagars stopover) - London - Stocholm nästa påsk (2019. Tyvärr inga D-klass (”billigare business”) varken via Moskva eller Köpenhamn...

Iofs väntelista på både direktflyget och via CPH. Men via London, har jag bokat in mig mrd nya A380. Så frågorna är nu, någon som har personlig erfarenhet av denna nya kärra och via London? Är det värt omvägen/tiden...?

Och SAS lounge på Heathrow, är det något att hänga i julgranen (lägga i påskägget), har tyvärr bara EBS...
 

Canadien

Medlem
Jag hade inte tagit omväg för 380 business vs 777 eller 350.

Och SAS lounge på Heathrow, är det något att hänga i julgran

SAS har ingen lounge på LHR. Du kommer in i Lufthansa (ej senatordelen), Singapore Airlines, Air Canada och United. Du kan gå runt lite mellan AC, UA och SQ. Bäst mat i SQ tycker jag, bäst utsikt o bar i UA. Du kan söka här på forumet om lounge hopping LHR
 
Star Alliance loungerna i B piren är tysta, generellt sett lite folk och bra standard. Som Canadien säger, hoppa runt mellan Singapore Airlines, Air Canada och United loungerna är kul. Håller med både att SQ har bäst mat, samt lite roliga drinkar medans UA har bäst bar och även champagne(med reservation för att den har blivit borttagen sen jag senast var där).

Har du inte flugit A380 innan kan det kanske vara värt det men annars är det inte jättestor skillnad.
 

andreas

Medlem
Håller med både att SQ har bäst mat, samt lite roliga drinkar medans UA har bäst bar och även champagne(med reservation för att den har blivit borttagen sen jag senast var där).

Det stämmer att champagnen är borttagen hos United Club, ersatt med annat mousserande.
Champagne finns hos Air Canada och Singapore (vissa tider - så fick jag förklarat).
 

squeezen

Medlem
Kan man anta att om man flyger i A380 LHR-SIN i business så är det nya modellen med dubbelsäng i mitten om man reser som par?
dvs denna: Singapore Airlines nya A380 kommer till London - BusinessClass.se

Det rör sig om
  • 11:25 – 07:30 (13h 05m)
    Avgångstid 11:25 ankomsttid 07:30 (13:05:00) timmar
    London LHR – Singapore SIN
    Ursprungsflygplats London LHR Destination Singapore SIN
    Avgångsterminal 2 |Ankomstterminal 0
    Flygning SQ 317 | Airbus A380-800
    Trafikeras av Singapore Airlines
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
haha, den klubben är redan avklarad så kommer inte vara en del av planen här...
Frågan är mer ställd för att säkerställa det är den nya business produkten som kommer att vara på plats.
Vad jag förstår så är inte alla A380 updated. men artikeln på BC menar att just LHR-SIN är en rutt där det är är. Dock har de väl mer än en avgång per dag?
 
Toppen