Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Wobbly_Fool, 20 Januari 2013.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vad jag har hört, tror det blir svårt. Men vore en bra grej!

2. fasa21

fasa21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns en app för SAS Mastercard via appstore & google play.

Skärmavbild 2017-02-06 kl. 13.43.14.png

JimmyH och Jakob Österberg gillar detta.
  3. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du till en höjning av limit utan en extra kreditansökan?

4. trskial

trskial Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade tidigare ett SAS MC och ansökte om höjd kredit till 50k, avslutade det i November 2016 (kredit på 40k). Ansökte nu igen i Januari om ett nytt kort och fick 50k i kredit:eek:

5. Impendill

Impendill Medlem

Som EBD/EBG har man ju SAS mastercard utan årsavgift. Gäller det även extrakortet som min fru har? Hon är statuslös.

6. gastronaut

gastronaut Medlem

Nä, jag fick slanta upp 95kr för det trots att jag är EBG.

7. matuska

matuska Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tankar om SAS Eurobonus Mastercard:

Har länge gått i tankarna att byta ut COOP-kortet eftersom de har försämrat växlingskursen till EuroBonus-poäng väldigt mycket. Har heller inte nära till en COOP-butik så det finns ingen anledning för mig att ha kvar det. Funderade länge på att köra Cashpoints med Norwegian men valet föll på SAS MC. Syftet med kortet är att ha som komplement till mitt Amex.

Det gick väldigt smidigt att ansöka om kortet via länken i denna tråd (tack!) Väldigt modernt att autentisera sig med mobilt bank-ID istället för att få en massa långsamma blanketter hemskickade och jag hade kortet i min hand inom ett par dagar (typ tre arbetsdagar). Efter att de dragit en UC på mig kunde jag logga in i appen med mitt bank-id (utan att ens ha fått kortet) jag höjde då min kreditgräns direkt från 15k till 70k, detta beviljades efter någon dag men jag inte fått en ny UC (återstår att se om det kommer eller ej för er som undrar)

Är EBG i dagsläget så kortet blir gratis vilket uppskattas.

Saker som gjorde att jag lämnade COOP:

- Avsevärd försämring av deras växelkurs till EuroBonus-poäng
    - Höjda priser på årsavgift
    - Väldigt långa köer för att ringa till kundtjänst och inte särskilt trevligt bemötande.
    - Det var ganska krångligt att veta hur man låg till om man exempelvis gjort en inbetalning som var överskjutande. Då var det omöjligt att veta exakt vilken summa som skulle betalas in för att man inte skulle åka på ränta, om kundtjänst inte ringdes.

Det enda som känns lite surt är valutaväxlingsavgiften med SAS MC, men i och med att jag är EBG så ingår ju ett travel cash-kort vilket ger en fria uttag under förutsättning att man sätter in pengar innan man åker. (vilket även är samma sak hos COOP)

Ska bli spännande att se om de där 7000 poängen trillar in, har de gjort det för er andra? För som jag ser det finns det två länkar ute idag. Den vanliga på SAS egen hemsida ger endast 4000 poäng.

8. Marric

Marric Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nikolas gillar detta.
  9. MrGunnar

MrGunnar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denn
    Denna länk verkar vettig! Här kan du ställa in önskad kreditgräns själv, i stället för att bli tilldelad 15 000 kr automatiskt.
    En kreditupplysning mindre i så fall.

10. Nikolas

Nikolas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mina 7000 poäng ca 2-3 månader efter kortet kom med posten. Bra att ha när visa butiker inte tar Amex.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!