Senaste nytt

Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard?

mjulven

Medlem
Har precis gjort en rejäl uppstädning av mina kort och i och med att Skandiabanken har sagt upp sitt samarbete med Eurobonus så har jag nu endast mitt Amex Elite som är mitt huvudkort, dock så känner jag att det skulle vara bra att skaffa ett backupkort.
Är det gratis med årsavgift som EBG ?
/A

Ja
 
Har precis gjort en rejäl uppstädning av mina kort och i och med att Skandiabanken har sagt upp sitt samarbete med Eurobonus så har jag nu endast mitt Amex Elite som är mitt huvudkort, dock så känner jag att det skulle vara bra att skaffa ett backupkort.
Är det gratis med årsavgift som EBG ?
/A

Yes det stämmer.

2a på bollen
 

obs

Medlem
Ett par frågor angående SAS EB Mastercard:

Har man möjlighet till att betala in hela saldon varje månad och är det i så fall också möjligt att betala automatisk via Autogiro/Plusgiro eller liknande?
Så fungerar det med mitt danska SAS EB Mastercard men det kan förstås vara annorlunda i Sverige.

Får man betala en avgift för att höja kreditgränsen?
 

dino_81

Medlem
Har man möjlighet till att betala in hela saldon varje månad och är det i så fall också möjligt att betala automatisk via Autogiro/Plusgiro eller liknande?

Ja, det finns möjlighet att ansluta SAS MasterCard till Autogiro.

Hur fungerar autogiro och hur ansluter jag mig? | SAS Eurobonus World Mastercard

Får man betala en avgift för att höja kreditgränsen?

Nej, ingen kostnad för att höja kreditgränsen. Dock ny UC.
 
  • Gilla
Reactions: obs

Mike@GOT

Medlem
Är det ny UC om man sänker sin kreditgräns?

Det ska det inte vara. Jag har sänkt kreditgränsen efter en temporär höjning och fick ingen UC hem vad jag kan komma ihåg. Störde mig dock på att man måste mejla dem för att kunna sänka kreditgränsen, och att detta alltså inte kan göras direkt på webbplatsen.
 

Canadien

Medlem
Det ska det inte vara. Jag har sänkt kreditgränsen efter en temporär höjning och fick ingen UC hem vad jag kan komma ihåg. Störde mig dock på att man måste mejla dem för att kunna sänka kreditgränsen, och att detta alltså inte kan göras direkt på webbplatsen.
Uppdateras UCn då så att det syns att du har lägre kreditutrymme?
 
Håller på att försöka övertala min käre svåger att skaffa ett SAS MC. Är det någon som lyckats få en värvningsbonus av SEB för att man dragit in en ny kund, typ som AMEX ger bonuspoäng om man värvar någon?
 
Toppen