Senaste nytt

Värsta passagerare enligt expressen

Robin_L

Medlem
Jobbar själv som kabinpersonal och är benägen att hålla med. De mest arroganta människorna stöter man på i business class. Många är väldigt trevliga, men man träffar också på ruttna affärsmän med taskig attityd. Som själva anser sig vara superviktiga och ser ner på oss "tjänstefolk". Vi jobbar med service - absolut! Men det finns ingen anledning att behandla oss som luft, vilket inte är allt för ovanligt.
 

Alf

Medlem
Känner du dig träffad och skyller på besättningen?

Du strör som vanligt dina vänliga kommentarer runt dej på forumet. Nej, jag känner mej inte träffad. Jag står ut med någon i besättningen som har en dålig dag. Jag tog bara BA besättning som exempel eftersom det var en BA purser som skrivit detta, jag vid flera tillfällen råkar ut för dålig attityd och service från en del kabinbesättning på BA långlinjer. Man skall exv kunna beställa påfyllning av vin till maten utan en snorkig behandling, man skall om det är bra service inte ens behöva beställa påfyllning utan det skall ske automatiskt. På BA kortlinjer exv ARN-LHR har jag nästan alltid haft den trevligaste besättning som går att uppbringa.
 

Valley

Medlem
”Värsta passagerarna finns i business class”

Då får vi som åker i business och First en känga igen. Det ligger säkert en hel del i det.

Nu får man ju ändå kommentera med att BA kabinpersonal i business på långlinjerna är ju inte heller den allra bästa när det gäller service alla gånger.

Skall vi kontra med personal på SAS, Continental och f d BMI kanske.
Och visst är det tur att grabbgänget på väg till Kanarieöarna, fotbollsresan och liknande sitter där som små änglar i ekonomi.
Allt är relativt. Men inte fan ansåg syrran att de värsta passagerarna fanns bland finklasserna.
 
”Värsta passagerarna finns i business class”

Då får vi som åker i business och First en känga igen. Det ligger säkert en hel del i det.

Nu får man ju ändå kommentera med att BA kabinpersonal i business på långlinjerna är ju inte heller den allra bästa när det gäller service alla gånger.
Fast om man läser artikeln så är ju rubriken bara clickbait.

Rubriken skulle lika gärna kunna vara ”De som reser i Business och First är vanligtvis de fina, respektfulla och snälla passagerarna”

Vad grundar jag det på? Jo sista stycket i artikeln som liksom förstör hela uppbyggnaden av att försöka skapa en nyhet.

”Men det ska sägas att i de allra flesta fall är dessa kunder fina, respektfulla och snälla”, avslutar Simon J Marton.
 

Hachans

Medlem
Att de allra flesta är trevliga, motsäger ju inte att se värsta kunderna också finns där?

Det är ju lite som att säga att se allra flesta bilister är laglydiga och dra slutpunkten att alla är det.
 
Att de allra flesta är trevliga, motsäger ju inte att se värsta kunderna också finns där?

Det är ju lite som att säga att se allra flesta bilister är laglydiga och dra slutpunkten att alla är det.
Ja precis, exakt som att försöka göra en nyhet av att att inte alla i business/first är trevliga 24/7. Min poäng är att man här har försökt skapa en rubrik som lockar till klick med budskapet att ”i de högre kabinklasserna reser de värsta svinen” (fritt tolkat). Dvs man försöker polarisera en situation för att skapa en nyhet som inte finns. Om det finns pyrevooga passagerare även i Economy, är detta fortfarande en nyhet då? :)

Annars kan vi alla kalla oss journalister, här är ett exempel.

Rubrik: De otrevligaste resenärerna kommer från Luleå

Innehåll: Två gånger har tågvärden träffat en arg norrbottning som reste med nattåget från Luleå. ”Dom tror att det ska vara tyst på tåget och klagar på högljudda barn, bara för att dom har en egen sovkupé” säger tågvärden Arne.

Arne tillägger sedan att alla andra han träffat från Luleå är väldigt trevliga och förstående.
 
Last edited:
Toppen