Senaste nytt

Värsta ni sett? Hört?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Johanna

Medlem
Det är många som verkar störas på att folk snor saker från loungen. Varför bryr ni er så mycket om det? Det är väl ändå upp till loungen själva att kontrollera. Om någon bredvid mig stoppar något i väskan stör inte mig lika mycket som någon som talar högljutt i telefon eller luktar svett eller är allmänt otrevlig.
Jag är med Agö. Jag gillar inte stöld, andra brott eller egoistiska beteenden. Jag tycker det är ett av våra största samhällsproblem idag. Det är bara jag, jag och jag. Man löser sina egna problem genom att göra det till någon annans. Jag behöver parkera här så då ställer jag mig på trottoaren så ingen annan kommer fram. Jag slänger mitt skräp i parken eller på gatan så får någon annan plocka upp det och råttor kommer. Listan kan göras oändlig. I slutändan är det andra som drabbas på olika sätt. Inget är gratis och vi får ett otrevligare samhälle. Jag tycker vi behöver jobba med större social kontroll. Säga ifrån att det inte är ok. Istället är tendensen att vi skyller på samhället. De städar för dåligt etc etc. I loungen kan det bli som Agö säger att skumpan försvinner. Vi ser redan spår av det.

Jag är inte med på det samhället du vill ha Trekker, sköt dig själv och skit i andra och bara ta för dig.
 

JohanA

Medlem
Jag tycker inte man ska uppmuntra stöld, varken i lounge eller i samhället i övrigt. Blir det ett större problem kanske champagnen till slut försvinner. Det vore trist.

När det gäller dagstidningar/magasin tycker jag att det tillhör allmänt hyfs att låta dem ligga kvar i loungen så att andra gäster kan läsa vid senare tillfälle.
Att inte bry sig så mycket är ju inte samma sak som att uppmuntra det.
 

Jonas C

Medlem
Blir ju ganska problematiskt om folk ska hålla på och leka polis. Övervakningskameror finns där av en anledning, och är det någon som snor så åker den personen med sannolikhet fast. Att folk ska gå runt och anklaga andra för stöld är ett jäkla oskick, som bara ställer till mer besvär än nytta.
 

Agö

Medlem
Blir ju ganska problematiskt om folk ska hålla på och leka polis. Övervakningskameror finns där av en anledning, och är det någon som snor så åker den personen med sannolikhet fast. Att folk ska gå runt och anklaga andra för stöld är ett jäkla oskick, som bara ställer till mer besvär än nytta.
Gör du samma sak om du ser en person bli misshandlad på gatan? Visslar lite och går vidare?
 

trekker

Medlem
Absolut inte @Johanna . Jag är helt med på vad ni säger men jag tycker det är loungen själva som ska vara poliser och vi besökare ska bara njuta. Snor någon något låt loungen sköta det, det är inte ditt jobb så ta det lugnt.
 

Agö

Medlem
Bryr du dig om svältande barn i Afrika? Om inte, så uppmuntrar du det.
Löjligt att påstå att man uppmuntrar något bara för att man inte bryr sig.
Då kan man ju i så fall bry sig av rent egoistiska skäl. Nästa gång kanske champagnen inte finns i loungen. Vem vet?
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag stör mig på folk som inte vet vad vett och etikett är, t ex när någon idiot slänger upp sina ben på sättet framför de eller då de försöker springa in på businessclass toan när de sitter i SAS Plus.
Att sedan sno flaskor i loungen är patetiskt, oavsett klass man reser i, gör man det då man flyger F så tycker jag synd om de människorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen