Senaste nytt

Värmekamera på resa!

Gus

Medlem
Helt otroligt vad häftigt! :) Visste inte om att detta fanns ens!! Hur pass exakt är en sådan här? Om du stoppat ned en kalibrerad termometer i champagneglaset, hade det visat samma temperatur då?
 

RickardG

Medlem
Helt otroligt vad häftigt! :) Visste inte om att detta fanns ens!! Hur pass exakt är en sådan här? Om du stoppat ned en kalibrerad termometer i champagneglaset, hade det visat samma temperatur då?
Min modell har en noggrannhet på ca 0,2 grader och ska visa rätt temperatur +/- 2 grader, men jag skulle säga att det beror mycket på vilket temperaturomfång som finns i bilden och om man vid väldigt låga temperaturer visar den mer fel än vid högre temperaturer.
Skulle jag köpa en idag skulle jag definitivt titta på Flirs nya modell eller Seeks modell med justerbart fokus. Båda kostar ungefär lika lite.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Flirs nya modell eller Seeks modell
Vi är väl lite OT för BusinessClass, men what the heck..

Har du länkar? Jag vill vara säker på att jag tittar på rätt modeller och inte beställer något gammalt skräp.

Den FLIR One jag hittade såg ut att ha väldigt låg upplösning jmf med Seeks modell.
 

flum

Medlem
Helt otroligt vad häftigt! :) Visste inte om att detta fanns ens!! Hur pass exakt är en sådan här? Om du stoppat ned en kalibrerad termometer i champagneglaset, hade det visat samma temperatur då?
Finns vätskekylda och kalibrerade sensorer som har väldigt hög noggrannhet. Om sådana går att köpa som privatperson vet jag dock inte.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen