Senaste nytt

Världens mest hatade flygplats

Hall

Medlem
Salig blandning bland båda delarna (bra&dåliga) och dessa storys -- mediers bedömningar känns inte direkt helt objektiva.

Det är nog bra med storys som man kan bygga upp det på annars blir det tråkigt. Salig blandning som sagt mellan typer av länder i den mest hatade listan. Om jag skall lägga till någon på hatlistan är det nog LYS. Extremt arrogant personal, tråkiga lounger och de verkar välja de mest rabiata paragrafryttarna till incheckningsdisken (varje flygbolags fel men nog är det LYS anden som svävar..).
Det värsta är att jag är där i snitt en gång i månaden. CDG är bra mycket bättre och det säger en del...
 

Jonas C

Medlem
Märkligt att Istanbul inte finns med på listan över dåliga flygplatser.

Inte vet jag om jag tycker LHR är så hemsk, det jag undrar är dock var DOHA är på den där listan... Värre flygplats får man allt leta efter.

Terminal 4 är riktigt hemsk. Men jag säger som Magino, Heathrow är långt ifrån den bästa flygplatsen att byta terminal på. Efter 14 timmar i Economy så kändes bytet mellan T4 och Central (T1&T3) väldigt tungt. Ganska krångligt att behöva ta HEX mellan terminalerna, och om man har att tight byte och missar ett tåg så förlorar man 15 minuter som mycket väl kan leda till ett missat anslutningsflyg.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Vad är bökigt? Man hoppar på tåget och tuffar till terminalen och tar en liten promenad :D

Det kan vara otroligt långa avstånd att vandra i små trånga och mörka korridorer för att stå och vänta ett bra tag på en bus som tar en på en mindre sightseeingtur genom London för att mötas av en säkerhetskontroll som ser ut som en mindre krigszon, när man väl är igenom möts man av ett överfullt väntrum som ser ut att vara byggt i en provisorisk barack. Okej kanske en lite lätt överdrift ;)
Sedan kan man sjukt bra dagar med byte på T5 och lyckas komma en tid med ingen kö och en terminal som är ljus och öppen.
 

Jonas C

Medlem
T4 har jag själv inte varit på så kan inte uttala mig om den. Men överlag gäller det väl att planera resan och anpassa tiden, är väl inte svårare än så?

Förseningar kan alltid uppstå, marginalerna äts upp ganska snabbt fastän man har planerat ordentligt i förväg. Nu hade jag lyckligtvis en hotellnatt mellan flygen, men att det tog mig mer än 90 minuter från avstigning till hotell kändes lite sådär.
 

henrik l

Medlem
Hur man upplever LHR tycker jag beror på vilken terminal man reser till/ifrån och vilken dag som terminalen har.

Reser man med BA, har transfer i T5, samt minst har BAEC-silver eller motsvarande är LHR en av de bästa flygplatserna. Dom (ö)kända omständigheterna verkar ha ett visst inflytande på om man anser att LHR är himmel eller helvete:D
 

NyfikenGrau

Medlem
Om jag skall lägga till någon på hatlistan är det nog LYS. Extremt arrogant personal, tråkiga lounger och de verkar välja de mest rabiata paragrafryttarna till incheckningsdisken (varje flygbolags fel men nog är det LYS anden som svävar..).
Det värsta är att jag är där i snitt en gång i månaden. CDG är bra mycket bättre och det säger en del...

Man kan säga att det är i varje fall inte flygplatserna i Frankrike man blir frankofil av.. ;)

Håller med dig helt om LYS, den är så trång och vidrig...man behöver inga skyltar för att hitta till toaletterna t.ex.

TLS är fortfarande den enda jag skulle klassa som välfungerande och fräsch av de "större" jag provat i Frankrike. Generellt är de små i syd annars ok.

Håller med Jonas C om IST, vilken bedrövlig överraskning det var - jag hade nog iofs alldeles för höga förväntningar också. Tycker IST är värre än CDG till och med, på alla sätt och vis. Supertrångt, förvirrad skyltning, oorganiserat. Får hoppas nya flygplatsen blir klar i tid.
 

agehall

Medlem
Vad är bökigt? Man hoppar på tåget och tuffar till terminalen och tar en liten promenad :D

Inte om man ska byta TERMINAL och inte bara inom T5. Ska du byta Tx till Ty så är det betydligt mer omständigt och involverar buss.

Du reser i fel klass/saknar status hör jag ;)

Du har missat att även short connections skickas in i priority lane på LHR T5? Det kan mycket väl gå precis lika sakta där som i den vanliga kön.
 

AABack2ARN

Medlem
För de riktigt stora flygplatserna upplever jag att det är stor skillnad mellan terminalerna.

LHR T5 är helt ok när allt fungerar förutom den förhatliga onödiga säkerhetskontrollen. En dålig dag är alla terminaler på LHR en katastrof liksom hela flygplatsen. JFK T8 är helt ok, medan andra terminaler verka lämna en del övrigt att önska.

Visst, ämnet är subjektivt redan från början, men man kanske måste särkilja terminalerna från varandra för att få en något mer rättvis bild.
 
Toppen