Senaste nytt

Världens mest hatade flygplats

Dr. Miles

Expert
Håller fullständigt med om GRU, maken till miserabel flygplats har jag aldrig varit med om. Åkte ett helt gäng med KLM, GOT-AMS-GRU-EZE i september, och vi var överens om att GRU tog priset. Vi hade 5 timmars väntan, flygplatsen var smutsig, liten (med tanke på hur stort Sao Paolo är), kaotisk och "maten" som serverades var oätlig i tillägg till hutlöst dyr. Det enda som gjorde det något mindre plågsamt var att deras Capirinha var god :)

Vi reste utan status, så ingen lounge-access, men med tanke på den dåliga standarden i övrigt tror jag inte vi missade något.

Hade du inte Diners Club kort med dig?

Det finns 2 st Diners kontraktlounger på Sao Paulo Guarulhos flygplats.
Smiles VIP Lounge domestic och Smiles VIP Lounge international.
 
Hade du inte Diners Club kort med dig?

Det finns 2 st Diners kontraktlounger på Sao Paulo Guarulhos flygplats.
Smiles VIP Lounge domestic och Smiles VIP Lounge international.

Hade inte Diners när jag åkte, upptäckte detta forum ungefär i samma veva och lärde mig här om fördelarna med Diners. Ångrar det lite nu, då hade jag kunnat avlägga rapport om loungen på GRU. Nu kan jag bara rapportera att maten får en att tänka på tortyr :) vi blev för 115 SEK serverade kylskåskalla minismörgåsar som bestod av väldigt vitt och väldigt svampigt bröd, i form av trehörningar, innehållande något som liknade Spam, som dom dränkte i senap (utan att fråga om vi ville ha det). Flygplatsen var FULL av folk, typ musikfestival, men det var visst normalt.
 

Gnopps

Medlem
Saint Maarten (SXM) var inte vidare trevligt. Lång incheckning, säkerhetskontroll, väldigt dåligt med sittplatser samt varm och högljutt.
 

Gnopps

Medlem
hela flygplatsen, eller Diners loungen? Skall dit snart ;)

Det var en sex-sju år sedan jag var där och minns speciellt avgångshallen med gaterna. Den var som en väldigt stor skolgympasal med några få plaststolar, varmt och förfärligt oljud från alla passagerare som samsades om samma utrymme. Förhoppningsvis är det bättre nu. Tips: Ta båten över till Anguilla, vi bodde där och trivdes bra med det lugnare tempot.
 

Homer

Medlem
Intressant att Kathmandu var med på listan. Absolut bedrövlig flygplats! Förutom alla kontroller har de en dum process att allt incheckat bagage måste matchas mot passagerarna som går ombord...men på manuellt vis. Allt bagage ställs upp på plattan och efter att ha blivit avsläppt från bussen får man själv peka ut sin väska och ta det för lastning i en container. Känns som man lika gärna kunde hoppat incheckningen och tagit det till flygplanet med en gång.
.

så är det på IXL* också, de öppnade t.o.m. behållare för kontaktlinser och inget handbagge förrutom kamera var tillåtet


* http://en.wikipedia.org/wiki/Kushok_Bakula_Rimpochee_Airport
 

Concorde

Founding Member
LHR T3. Usch.
CDG T1. Katastrof
Ingen fan av Frankfurt heller. Extrema avstånd.
AMS faller tyvärr när det är tryck. Kan ta över 1 timme i säkerhetskontrollen och 30 minuter i Fast Track.
EWR. Muggigt.
 

Toby

Medlem
CNN rankar världens mest avskydda och älskade flygplatser

CNN har listat världens sämsta och bästa flygplatser baserat på bloggar och hemsidor på restema samt sina egna erfarenheter.

Världens tio mest avskydda flygplatser:
1. Paris-Charles de Gaulle, Paris, Frankrike
2. Los Angeles International Airport, Los Angeles, USA
3. London Heathrow, London, England
4. Toncontín International, Tegucigalpa, Honduras
5. Ninoy Aquino International, Manilla, Filippinerna
6. Jomo Kenyatta International, Nairobi, Kenya
7. John F. Kennedy International, New York, USA
8. Tribhuvan International, Katmandu, Nepal
9. Perth Airport, Perth, Australien
10. São Paulo-Guarulhos International, São Paulo, Brasilien

Världens tio mest älskade flygplatser:
1. Hong Kong International, Hongkong
2. Singapore Changi, Singapore
3. Seoul Incheon, Seoul, Korea
4. Munich Airport, München, Tyskland
5. Ushuaia-Malvinas Argentinas International, Tierra del Fuego, Argentina
6. Tampa International, Tampa, USA
7. Zurich Airport, Zürich, Schweiz
8. Victoria International, Victoria, Kanada
9. Montevideo Carrasco, Montevideo, Uruguay
10. Auckland Airport, Auckland, Nya Zeeland

Håller ni med?
 
Last edited:
Toppen