Världens bästa taxfree?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Bizniz4u, 9 Oktober 2011.

1. Haha det var de för mig med förr:) I detta fallet menade jag Owen Roberts flygplats i George Town Cayman Islands.
    Lite OT är dem gigantiska import skatterna, i Taxfree tar dem som sagt 70kr för en liter Absolut och i mataffären på stan ca 250kr.

2. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Taxfree är sällan bra nuförtiden tycker jag. Kollade cigarrer nu i Spanien. Montecristo no 4. Pris på tobaksaffär 6,75 euro st. Pris på flygplatsen BCN 7,75 euro st. ( tror även det var för flyg utanför EU) Pris Sverige ca 84 SEK. Oftast är det billigare att köpa utanför taxfree, tragiskt.

3. Bibinski

Bibinski Medlem

detta gäller även alkohol iaf i WAW, betydligt billigare att handla en flaska i kiosken än på flygplatsen där.

4. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väcker liv i denna efter några års vila.
    Ska köpa några flaskor (skotsk) whiskey och undrar var man får bäst pris/utbud, ARN, CPH eller EWR?

5. Johan010

Johan010 Medlem

EWR kan du utesluta pga dåligt utbud och hög dollarkurs. CPH är min favorit, bra priser och grymt utbud samt duktig personal

Mr Basic gillar detta.
  6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Framförallt om du åker ARN-CPH-EWR och checkar in väska kan det bli billigt om du köper på utresan. Non-EU destinationer har ju betydligt bättre pris oftast. Lite extra släpande klart dock, så scouta priser på utresan och se om det är värt det.

agehall och Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!