Senaste nytt

Värdet i att nå Platinum hos Delta?

bankb

Medlem
Har fram till nu bara varit medlem i EB och i princip bara rest med *A bolag. Har en resa till Vietnam som jag inte fixar med *A hela vägen. Har därför skaffat ett Skymiles hos Delta, statusmatchat mot mitt EBD.

Nu till frågan, hur värt är det egentligen att jaga en ”permanent” status på Platinum nivå? Kommer sannolikt bara sporadiskt flyga med Skyteam, när jag är tvungen av någon anledning.
 

Canadien

Medlem
Har fram till nu bara varit medlem i EB och i princip bara rest med *A bolag. Har en resa till Vietnam som jag inte fixar med *A hela vägen. Har därför skaffat ett Skymiles hos Delta, statusmatchat mot mitt EBD.

Nu till frågan, hur värt är det egentligen att jaga en ”permanent” status på Platinum nivå? Kommer sannolikt bara sporadiskt flyga med Skyteam, när jag är tvungen av någon anledning.
Inte överdrivet skulle jag säga om man inte har minst ett tiotal resor om året med Skyteam. Jag matchade Alitalia när de körde kampanj för några år sedan och blev inte imponerad av SkyTeam Elite+ på de 5-8 resor jag tog med SkyTeam efter det. Lyckades tjata in mig i en lounge i Korea trots att jag inte skulle få access "Only because you are +" på inrikesresa, men det var nog allt.
 

JohnR

Medlem
Värdet är väl inte som stort om du inte ska åka ofta.
Bästa är väl att man blir uppgraderad till Comfort+ direkt vid bokning, om du bokar ekonomi, det gäller även interkontinentalt, samt med partner (iaf KLM och AF)
 

bankb

Medlem
Värdet är väl inte som stort om du inte ska åka ofta.
Bästa är väl att man blir uppgraderad till Comfort+ direkt vid bokning, om du bokar ekonomi, det gäller även interkontinentalt, samt med partner (iaf KLM och AF)

Är Comfort+ som Premium Economy? Det är ju en rätt schysst förmån. Gäller något liknande från Comfort+ till business?

Blir nog inte så många sträckor då jag alltid gäller *A i första hand. Vill inte sprida ut miles:en på för många ställen för att få ut ett bra värde.
 

JohnR

Medlem
På Inrikesresor i US så har du stor chans att bli uppgraderad till Domestic First. På int finns inget uppgraderingsprogram till högre ön Comfort+

Comfort+ är egentligen en ganska tråkig produkt. På inrikes USA handlar det om t ex nödutgångsplatser eller bulkhead. På int är det en egen kabin med bättre benutrymme. Inte sjyssta recliners som på SAS, och ingen uppgraderad mat
 
Toppen