Senaste nytt

Värdering av SAS plus kontra SAS go

Slipsknut

Medlem
Inte kul att få så sena ändringar. Men det låter som att du kommer att vara berättigad till kompensation för tidig avresa (inställt flyg och ombokning)också enl EU261/2004. Kanske ändå bättre än att flyget ställs in helt och ni inte alls kommer iväg under morgondagen?

Absolut! hellre det än att inte komma iväg men det är ändå störande moment att vara uppe i luften 1 timme sen ner igen.
Uppenbarligen är det IRROPs, alltså problem med antingen flygplan och/eller besättning som tvingat SAS att snurra runt flighter för att transportera dig och andra dit de ska. Beroende på omständigheter och hur mycket tidigare du måste starta resp. anländer så kan du vara berättigad till ersättning. Att SAS under dessa omständigheter inte har möjlighet att garantera du får din specialkost låter - för mig - inte som något att bli särskilt upphetsad över. Om något så tycker jag det är bra gjort att de tidigt upplyser dig om detta så du kan köpa passande kost, som du dessutom ersätts för.

Njae, det stod ingenting om det utan jag ringde för att dubbelkolla tiderna och då frågade jag. " hmmm.....nä det verkar inte som det kom med".
Så hade jag inte frågat hade man suttit på planet utan mat så att säga.

Men ja vi kommer ju iväg, det är bra.
Men ändå. Det är ändå störande när man köpt transfer och allt till det tidigare.
 
Njae, det stod ingenting om det utan jag ringde för att dubbelkolla tiderna och då frågade jag. " hmmm.....nä det verkar inte som det kom med".
Så hade jag inte frågat hade man suttit på planet utan mat så att säga.

Men ja vi kommer ju iväg, det är bra.
Men ändå. Det är ändå störande när man köpt transfer och allt till det tidigare.
Om du inte fick informationen aktivt så förstår jag mer din irritation, speciellt om du faktiskt hade åkt uta att få veta det. :) En tur-i-oturen nu kanske blir att din specialkost blir gratis (bortsett från arbetsinsats), så att säga.
 

danielhog

Medlem
Hittade ingen tråd ang vad Sas har gjort dåligt men kanske finns?

Ska åka imorgon som sagt.
Fick sms och mejl idag att det har ändrats.
Köpte en direktresa med specialkost . ( man betalar ofta lite mer för att åka direkt)
Nu blir det mellanlandning i Oslo och avfärd 3 timmar tidigare och utan mat.
Kan inte äta mejeriprodukter men min uppgradering på mat följde inte med och svaret jag får är att jag får köpa egen mat på Arlanda och ta med sen skicka in kvitton.
Katastrofdåligt i mitt tycke.
https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-det-här-gjorde-ni-inte-så-bra.6002/

Glöm dock inte att skriva i tråden ”sas det här gjorde ni bra”, när du har en bra upplevelse!
 

Slipsknut

Medlem
https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-det-här-gjorde-ni-inte-så-bra.6002/

Glöm dock inte att skriva i tråden ”sas det här gjorde ni bra”, när du har en bra upplevelse!

Absolut! Är ett måste. Det kommer säkert vara väldigt bra när man väl är på väg sen.
Om du inte fick informationen aktivt så förstår jag mer din irritation, speciellt om du faktiskt hade åkt uta att få veta det. :) En tur-i-oturen nu kanske blir att din specialkost blir gratis (bortsett från arbetsinsats), så att säga.

Ja man får väl ta och det mesta positivt ändå :)
 

Canadien

Medlem
Absolut! Är ett måste. Det kommer säkert vara väldigt bra när man väl är på väg sen.


Ja man får väl ta och det mesta positivt ändå :)

Spara alla kvitton, t ex på transfern ni bokat men ej kan använda, och skicka allt till SAS efter resan, de brukar vara bra på att betala dylika utlägg.
 
Toppen