Inte kul att få så sena ändringar. Men det låter som att du kommer att vara berättigad till kompensation för tidig avresa (inställt flyg och ombokning)också enl EU261/2004. Kanske ändå bättre än att flyget ställs in helt och ni inte alls kommer iväg under morgondagen?
Absolut! hellre det än att inte komma iväg men det är ändå störande moment att vara uppe i luften 1 timme sen ner igen.
Uppenbarligen är det IRROPs, alltså problem med antingen flygplan och/eller besättning som tvingat SAS att snurra runt flighter för att transportera dig och andra dit de ska. Beroende på omständigheter och hur mycket tidigare du måste starta resp. anländer så kan du vara berättigad till ersättning. Att SAS under dessa omständigheter inte har möjlighet att garantera du får din specialkost låter - för mig - inte som något att bli särskilt upphetsad över. Om något så tycker jag det är bra gjort att de tidigt upplyser dig om detta så du kan köpa passande kost, som du dessutom ersätts för.
Njae, det stod ingenting om det utan jag ringde för att dubbelkolla tiderna och då frågade jag. " hmmm.....nä det verkar inte som det kom med".
Så hade jag inte frågat hade man suttit på planet utan mat så att säga.
Men ja vi kommer ju iväg, det är bra.
Men ändå. Det är ändå störande när man köpt transfer och allt till det tidigare.