Väntetider på Arlanda för bagage nu på natten?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av chrloc, 31 Juli 2020 kl 14:49.

1. Lagerman

Lagerman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade från FAO i lördags natt 00:55. Det tog sina vanliga 45-50 min innan bagaget var ute....

pswe gillar detta.
  2. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denna flight landade samtidigt som SAS från Malaga och Rom. En gissning är att markpersonalen är ett absolut minimum.

Brandforce och Berglund gillar detta.
  3. majoren

majoren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade i söndags några minuter före midnatt med Lufthansa. Bagaget var på bandet efter ett par, tre minuters väntan. Alltså: lite snabbare än brukligt. Dessutom kom prioritybagaget bland de första väskorna, vilket långt ifrån alltid är fallet.

4. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade med kvällsflyg från Berlin 2:a aug, 47min från landning till första väska på bandet (så ca 20 min snabbare än flygtiden).

Det verkar ha varit 4 flyg som ankommit hyfsat tidsmässigt nära varandra (Oslo, Zurich och London utöver Berlin) de hade trängt ihop alla på 2 band bredvid varandra, lät som vissa hade väntat längre än oss från Berlin.

Plus för att prio.väskorna kom bland de första på bandet.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!