Väntetider på Arlanda för bagage nu på natten?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av chrloc, 31 Juli 2020 kl 14:49.

1. chrloc

chrloc Medlem

Flyger hem från Aten på Tor kväll
    Landar vid midnatt
    Har någon koll på om det just nu är långa väntetider för att få ut bagage på natten?
    Funderar på att skippa incheckat bagage

2. Hanna Svensson

Hanna Svensson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade 20.30 igår på Arlanda. Visserligen inte nattetid, men jag tror aldrig jag fått min väska så snabbt förut. Hann i stort sett bara gå från gate till bagageband.

Sir Lemon gillar detta.
  3. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror nog på om det landar några fler kärror samtidigt (och ni blir sist in till gate).

4. chrloc

chrloc Medlem

Tack för svar
    Ville mest kolla om det just nu generellt är mycket långa tider pga Corona, bemanning på ARN etc

5. Thornado

Thornado Medlem

Tror inte att det är mycket längre väntetid än vanligt, men rent generellt så kan man ju säga att om du har möjlighet att resa utan incheckat bagage så är du garanterad kortare väntetid än om du checkar in. Betänk dock att det är extra begränsningar i mängden handbagage du får ta med ombord (max en väska), men vet inte hur strikt det appliceras.

6. chrloc

chrloc Medlem

Ja kanske SAS också är lite mer strama nu ang handbagage? De är väl inte så knepiga som Ryanair, men ändå
    Såg att det stod ”Max 8kg” på SAS

7. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ju berätta att de i sann SAS-anda inte brydde sig alls på mitt senaste flyg i torsdags (ingen kommentar i gate eller ombord) var flera som hade flera stora handbagage samt ett antal små. Värst var en med 4 väskor (eller snarare en rullväska, en ryggsäck och 2 stora påsar).

Då de flesta dock körde en väska så fanns det gott om plats för handbagage.

jerixon gillar detta.
  8. chrloc

chrloc Medlem

Toppen, tack för info!

9. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så har det väl stått alla fall de senaste tio åren???

Dreamliner gillar detta.
  10. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade fredag. Tog ganska exakt 30 min innan första väskan var på bandet med SAS.
    Inte nämnvärt med flighter någon g0ng på dygnet nu så man kan tycka det borde gå aningen fortare...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!