Senaste nytt

Väntetid för att komma fram till SAS Amex voucher Eurobonusbokning?

Robert_E

Medlem
Kom fram direkt idag vid 10:00.
Gick att ändra en befintlig bokning med inga poäng drogs eftersom de har problem med eurobonussystemet, kommer att dras senare fick jag meddelande om.
 

squeezen

Medlem
Alla ringer ju 09:00 så skulle nästan säga det är dålig tid ur kötid-perspektiv. Sen kanske bra ur platsperspektiv. Ringde idag vid 15:36, hann inte ens dölja siffer-plattan i luren och sätta igång högtalaren innan de svarade.

hade ju pluggat in strömsladd och ville inte lyssna hissmusik så därav högtalaren. Scannade av lite datum och 5 min senare vi det klart!
 

palmen

Moderator
Över 30 minuter kö nu för att komma fram på förmiddagen, sitter fortfarande i kön.

EDIT: Bara för de tkom jag fram en minut senare :)
 
Last edited:
40 minuter kö när jag ringde imorse vid 09. Kom fram till en Svensk agent som inte kunde se de resor jag ville boka.. Släppta idag. Kan det dröja? Hon kunde se dom som släpptes igår. Har riktiga Talling "snabbare"/bättre åtkomst?
 

palmen

Moderator
40 minuter kö när jag ringde imorse vid 09. Kom fram till en Svensk agent som inte kunde se de resor jag ville boka.. Släppta idag. Kan det dröja? Hon kunde se dom som släpptes igår. Har riktiga Talling "snabbare"/bättre åtkomst?
Du får nog berätta vad det är för resor för att vi ska kunna ge dig något svar.
Kunde du söka fram dessa online på sas söksidor, men Tallinn kunde inte boka dessa?

De söker i samma system och ska se samma sak enligt info från sas presstalesperson, ska inte vara någon skillnad på tillgänglighet säger de (även om det kan vara tveksamt om så faktiskt är fallet).
 
Du får nog berätta vad det är för resor för att vi ska kunna ge dig något svar.
Kunde du söka fram dessa online på sas söksidor, men Tallinn kunde inte boka dessa?

De söker i samma system och ska se samma sak enligt info från sas presstalesperson, ska inte vara någon skillnad på tillgänglighet säger de (även om det kan vara tveksamt om så faktiskt är fallet).

Det var inga konstigheter, tre legs-hemresa DPS-SIN-ARN. Ringde igen efter lunch och fick prata engelska, och denna agent kunde boka det utan problem, samma dag där den svenske agenten inte kunde så några resor alls. Allt gick att se på SAS sökmotor för bonusresor.

EDIT: Och nu köplats 2, ca 8-10 min väntan.
 

palmen

Moderator
Det var inga konstigheter, tre legs-hemresa DPS-SIN-ARN. Ringde igen efter lunch och fick prata engelska, och denna agent kunde boka det utan problem, samma dag där den svenske agenten inte kunde så några resor alls. Allt gick att se på SAS sökmotor för bonusresor.

EDIT: Och nu köplats 2, ca 8-10 min väntan.
Kan ju varit så att den svenska agenten sökte "fel", svårt att veta. Har flera gånger för egen del blivit missuppfattningar från deras sida med hur man vill åka. Det är dock en diskussion för en annan tråd.
 
Toppen