Senaste nytt

Välkomnande i British Airways Club World

Concorde

Founding Member
Har vi inte tidigare haft en tråd om BA longhaul...många prisar BA och många dissar.

Jag dissar.

:(:confused:

En medlem undrar över en specifik service punkt som således avhandlas utan att någon tar sida, men du får detta till ytterligare en tråd om BA long-haul. Känns mest som du ännu en gång vill paja trådar med ditt missnöje.

Go away.
 

EricT

Medlem
:(:confused:

En medlem undrar över en specifik service punkt som således avhandlas utan att någon tar sida, men du får detta till ytterligare en tråd om BA long-haul. Känns mest som du ännu en gång vill paja trådar med ditt missnöje.

Go away.

Hahaha... nu ska vi inte vara sådana. Stefan glömde bara att läsa det där om "sleeper-service" och blev arg och bitter på BA och alla andra som tyckte det var enkelt att utläsa vilken typ av flight det var.

Jag tycker att det är förvånansvärt ofta de hälsar i CW. I F sker det alltid tycker jag. Får väl uppdatera här inom kort. Har 2 BA F resor bokade nu. JNB och YVR. Blir spännande att se...
 

Stefan62

Medlem
Stefan glömde bara att läsa det där om "sleeper-service" och blev arg och bitter på BA och alla andra som tyckte det var enkelt att utläsa vilken typ av flight det var.

Haha...kul kommentar, men det var ju inte riktigt så utan snarare en tolkningsfråga med referens till vad riktig sleeper-service är, t ex den som SAS hade för ett antal år sedan. Men det är ju inte det den här tråden handlar om - här har man blivit besviken på en hälsningsfras som man kanske i lounge-ruset inte riktigt noterar...
 

Stefan62

Medlem
:(:confused:

En medlem undrar över en specifik service punkt som således avhandlas utan att någon tar sida, men du får detta till ytterligare en tråd om BA long-haul. Känns mest som du ännu en gång vill paja trådar med ditt missnöje.

Go away.

Det här ser jag som ett omotiverat påhopp av någon som nog mest är avundsjuk och missunnsam - lägg ned!;)
 

Jonas C

Medlem
Om man jämför med AF/KLM som också säger sig hälsa på FB Plat ombord så kan man ju säga att det efterlevs sisodär...

Nu har jag förvisso extremt begränsad erfarenhet av att resa som FB Gold på AF-KLM, men jag tycker att den recognition som getts har vart bra mycket bättre än vad man får på *A. Blev t.ex erbjuden Champagne i Economy i måndags på AF short haul (tog en G&T istället), har fått smita förbi i SkyPriority securityn även vid resa utanför Skyteam. Har också upplevt att loungerna inte är lika smockfulla, även vid rusningstid. Likaså är SkyPriority ett väldigt bra system, i synnerhet vid boarding, då agenten kom och kontrollerade i förväg att folk stod i rätt kö. På det stora hela är jag nöjd med AF-KLM, och det är lite synd att jag sticker härifrån i Januari, då jag annat fall hade jobbat för att behålla FBG.
 

EricT

Medlem
Haha...kul kommentar, men det var ju inte riktigt så utan snarare en tolkningsfråga med referens till vad riktig sleeper-service är, t ex den som SAS hade för ett antal år sedan. Men det är ju inte det den här tråden handlar om - här har man blivit besviken på en hälsningsfras som man kanske i lounge-ruset inte riktigt noterar...

Jo jag noterade det och du valde att inte läsa vad jag skrev? Titta lite längre ner i mitt inlägg så ser du min kommentar kring hälsande. Personligen tycker jag det är lite"s**t-nödigt" att vilja bli hälsad på, men om man blir det så är det trevligt, alltså inget jag hänger upp mig på.
 
Toppen