Välja sittplats på bonusresa med Turkish Airlines och Ethiopian

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Big Birger, 21 November 2018.

1. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det gäller själva stolen (Turkish kontra Emirates) tror jag inte du kommer bli besviken. Däremot är det ju stor skillnad på att sitta helt själv eller med ngn (okänd) bredvid sig som dessutom måste kliva över dig för att komma ut till gången.
    Turkish har iaf långa och breda ”sängar” som de dessutom bäddar.

2. Anna W

Anna W Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar
    Tror ni man blir störd ifrån köket om man sitter på 1B?

Hoppas den bredvid mig inte kissar speciellt ofta...;) jävla klantigt av mig att inte boka plats tidigare! Jag trodde det var samma som Emirates där man sitter själv.

Har Turkish ngn bar eller liknande som Emirates har?

3. Jonas F

Jonas F Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för länken! Höll på att kolla runt på alla möjliga sidor för att försöka boka en sittplats på en kommande Turkish Airlines-bokning bokad med eurobonuspoäng. Men den där länken fungerade fortfarande. Tänk om de kunde få in den funktionaliteten även i nya hemsidan!

aldrighemma gillar detta.
  4. Tolle

Tolle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har idag bokat samma resa som @Big Birger fast med enbart Turkish och lyckades komma in via mina bokningar på classic siten. Väl där möts jag av en vy där jag bara kan välja window seats till mig och sambon på alla 4 sträckor, ingen möjlighet att sitta bredvid varandra med vår infant. Är det någon som känner igen detta? Kan det släppas på längre fram mot avresedatumet i april?

Provade även genom Turkish hemsida med deras bokningsreferens men fick bara technical error...
    5A870A30-BDE0-4179-A29D-9C930BE3F1A2.png

Gus gillar detta.
  5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft problem att välja sittplats varje gång jag rest med Turkish. Men jag brukar skicka till deras kundtjänst på Facebook eller Twitter som löst det åt mig.

6. Gus

Gus Medlem

Exakt sådär ser det ut för mig och min familj (reser med infant också). Ringde precis Turkish men kan inte hjälpa mig eftersom SAS har gjort bokningen. Wtf!!

7. Tolle

Tolle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag mailade till slut stockholm@thy.com och de bokade platser åt mig, så testa med dem :)

8. Gus

Gus Medlem

Har gjort, inget svar! o_O Jag ringde till SAS guldsupport inatt som sa att de nu bokat platser bredvid varandra. Vågar dock inte lita på det efter vad jag läst i tråden här. Agenten inatt skickade ett bekräftelsemail där de nya platserna framgår, vågar jag lita på att det stämmer? När jag loggar in på SAS Classic så syns inte sätesnumren alls.

Last edited: 22 November 2019
    Mr Basic gillar detta.
  9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, lita inte på det. Bättre att agera än reagera (när det kanske är för sent).

Edit. Har du vägarna förbi Arlanda kan du oftast få hjälp vid Turkish-disken, tror de har öppet i anslutning till ankomst/avgång.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!